Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

VEMODIG DAG

Av Anita - 18 augusti 2010 19:25

   Nu är det liksom slut. Alla sommargäster har åkt. Idag åkte KinaBror. Svalorna har samlat ihop sig och sitter på telefontrådarna.

Det är sista dansen på Hällesjö och jag gör bara en liten paus.


Jag började klockan 6 imorse med att jobba på Håsjögården. 20 personer som skulle ha fika och mat. Helt slut efter det eftersom  jag är ovan sånt.


Vattnet var bara 18 grader idag och lite mindre behagligt

Jag gick omkring i vattnet igår och det var guldglitter i sanden och det är massor av trollsländor.  


Det har varit en märklig sommar. Inga getingar och inga fjärilar. Inga fladdermöss men harpaltar på alla gårdar häromkring och dom är inte ens rädda.

Igår såg jag i alla fall tre fjärilar när jag satt nere vid sjön. Citronfjäril, Kålfjäril och en Sorgmantel. Sorgmantlarna är så sällskapliga och han satt sig i mitt hår flera gånger. Gillade champot kan jag tro.

Man kan bara hoppas att danskavalererna ikväll gör det samma så det blir ett fint avslut på dansperioden.


Nu måste jag åka. Snälla sommar stanna lite till! 

 
 
Ingrid

Ingrid

19 augusti 2010 10:08

Jag hoppas att du hade en riktigt trevlig danskväll!

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

19 augusti 2010 11:13

Kära Anita !!!
Ja, det önskar jag med, att sommaren stannar till lite grann och blir kvar en stund till,men hösten gör sig påmind, luften är redan små kylig....
Hoppas att danskvällen var till belåtenhet????....HA det bäst vännen....KRAM IA...

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
Dansann

Dansann

19 augusti 2010 12:56

Ingrid och Irja! Ni skulle ha sett Anita igårkväll...Det formligen lyste om henne, och kavaljerna var det gott om...Vi hade en toppenkväll på hällesjö...Vilken värdig avslutning!!!

http://dansann.blogg.se

 
Ingen bild

ewan

19 augusti 2010 14:23

Samma här Anita,sommaren drar nog sina sista andetag,gäller att ta vara på dagarna.
Såg att du kikat in på min blogg.STOR paus,har jag haft.
Mycket att tänka på,barn som flyttat,barn som separerat,med sin sambo osv.....man glömmer bort sig själv ibland!
Kram från Ewan i Söderskogen

 
storabh

storabh

19 augusti 2010 20:03

Håller med. Man märker att hösten penetrerar sommaren (för att vara liite fräck), även här. Men det börjar ju tidigare oppa dännä. Flytta söderut!

http://storabh.wordpress.com

 
Skatan

Skatan

20 augusti 2010 10:55

Visst är det vemodigt när sommaren börjar ta slut ... men det kommer säkert flera varma soliga dagar även om de är kortare ... dagarna alltså. Solen skall skina över oss i mitten av september i alla fall. Det har jag bestämt.

Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
August L S

August L S

28 augusti 2010 15:33

Det här var väldigt fint skrivet. Speciellt det om djuren på slutet.

http://vagartillvemod.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards