Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Anita - 20 augusti 2010 16:15

  

Högt upp en mulen och råkall dag men....... däruppe växer skogshallon i massor.

Där uppe brukar älgarna beta och överallt syntes spår av dem i form av sovgropar och avbiten sly.

Här högt uppe såg vi skit efter björnen och frös om händerna för vinden är nu isande kall.

Här uppe kände vi doften av söta, solmogna hallon och vi plockade och plockade.

  

Vilka vi kanske du undrar. Jo broder O:s sambo. Tänk att kunna fara iväg och plocka bär utan att ha bråttom. Ha med en kaffetermos och macka och sitta där lugnt och stilla och bara andas och lukta och småprata. Väldigt nöjd med min dag känner jag mig.


Fy sjutton vad jag börjar bli tråkig nu. Rent otroligt. Nöjd och belåten och positiv mest varenda dag. Den där sura och tjuriga Anita hon sitter i ett litet skafferi på en pall och tills vidare har jag vridit om nyckeln i låset och stängt in henne.

Hör hur hon viskar genom nyckelhålet." Det blir snart vinter. Då du! "

Ja ja, var det inte att leva för dagen som gäller nu.  


Lite mer har jag hunnit med. Varit på jobbet och hälsat på och fått lite kaffe och pratat en stund.

Varit på macken och tankat bilen och pratat en stund där också.

Nu har solen tittat fram men det är kyligt så det blir nog inget bad ikväll.

Hinner inte basta heller för jag ska på möte klockan 19.00


Jag säger bara det. Pensionärslivet är långt ifrån trist. Fick precis reda på att mina jobbarkompistjejer snart kommer och hälsar på och inte nog med det.

Snart kommer Skatan och hälsar på! Å så roligt det ska bli. 


Förut när livet var evigt jäkt då hade man massor att göra på helgerna. Nu tar jag mig friheten att tänka att helgerna är till för att bara vila och göra roliga saker. Jag hinner nog det jag ska ändå.


 Ser mig i spegeln och ser att jag är så solbränd så jag aldrig sett maken till. Jag tittar lite längre ner och ser att jag är så brun så det ser ut som jag har en kritvit bikini på mig men det är BARA jag. Härligt härligt. Tycker att jag är riktigt snygg. Åtminstone utstrålar jag hälsa och glädje och det duger länge det.


Inuti känner jag mig så här men........

  









kanske ser jag ut så här utanpå (suck)

  

Det är alltså fredagkväll och jag känner med er alla som ska iväg och handla mat, hem och städa och slänga er ner framför tv.n helt utmattade efter en hel vecka på jobbet. Somna framför tv-n som man brukade göra en sån dag.

Till er vore det ett hån att säga............


Fånga dagen men fånga lördagen i alla fall och gör något kul om ni orkar. Skit i städningen och ge er ut i luften. Trevlig helg på er alla mina rara bloggkompisar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards