Alla inlägg den 7 september 2010

Av Anita - 7 september 2010 09:53

  

Jag blir latare och latare för varje dag. Nu när klockan snart är 10 sitter jag och myser i morgonrocken och tittar ut över ännu en härlig strålande dag.


Det BLEV värme igen. Igår åkte jag till fotvårdaren och var beredd på lite ovett för mina misskötta fötter. Jag har faktiskt gått barafota i flera månader och allehanda jordrester har väl bitit sig in i fotsprickorna men hon sa att mina fötter aldrig varit så bra.  Så BARFOTA ÄR TOPPEN


När jag åkte hem ringde min kusin och frågade om jag var hemma. Jag var ju på väg hem så hon kom och ni kan aldrig föreställa er vilken dag det blev.


Sjön så lugn att man inte visste om det var upp och ner på spegelbilderna på sjön.

  

Vi tog båten och gjorde en lov runt sjön, förbi ön, till Bybo och den lilla fina hamnen som ligger där, vi for till Skekviken och tittade på Bernards hus. 


 Den elektriska båtmotorn surrar inte värre än en elvisp så allt var tyst. Bara lommen skrek till lite då och då och det var så varmt att man kunde sitta barärmat.


Telefonen ringer och det är lekkamraten som också kommit för att hälsa på i finvädret och vi satt nere vid stranden och drack kaffe.


Lekkamraten ville ut och fiska fast han aldrig får någon fisk så vi åkte ut en liten stund.

Jag var ju bjuden på mat till en av mina klasskamrater så det blev inte så länge och någon fisk fick han inte.


Vi kom in på prat om kvinnlighet igen och Lekkamraten kan man ju inte få något riktigt svar av för han är en gentleman som aldrig i livet skulle säga att jag är okvinnlig om man så torterade honom, men han sa i alla fall att jag inte är kvinnlig på stadsbrudars sätt men mer som en huldra eller ett skogsrås kvinnlighet.


 Kanske om jag skulle träna att gå med böcker på huvudet skulle jag gå på mannekängvis. Som svar på det undrade jag varför i fridens namn jag skulle offra energi på såna dumheter.


Det här blev som vanlig en utvikning som inte hade ett dugg med resten att göra. Ibland flyger mina tankar som lärkvingar, hit och dit.


Det blev en trevlig kväll hos min klasskamrat och hon hade kams att bjuda på. Oväntat och jättegott.


Åkte hem till en vacker och lugn skymning och idag är det precis lika fint väder och jag ska bara LATA MIG

Tror jag ska gå ner till sjön och lägga mig på röda sidentäcket och LÄSA och LATA MIG och ta vara på de sista soliga dagarna.

  

Dagens ord:

Öppna ditt hjärta och du öppnar dig för livet. Njut.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards