Alla inlägg den 18 september 2010

Av Anita - 18 september 2010 10:54

  

så har min sista vecka varit.

Det bara hoppade på mig, febern, orkeslösheten, bristen på matlust. Jag orkade inte läsa. inte blogga har släpat mig på toa och bara druckit vatten. Vräkt i mig alvedon när jag varit tvungen att göra något. Drabbats av yrsel när jag rest mig och inte har jag en aning om vad jag drabbats av.

Frossa och svettningar 38 grader, 40 grader och inga riktiga symtom.


Skatan min bloggkompis kom precis nu och jag är ledsen att jag inte kunde ta hand om henne som jag tänkt men jag har som tur är kompisar som varit här och underhållit henne lite grann i alla fall.


När en och en halv vecka gått och jag inte blivit ett dugg bättre var jag tvungen att ge mig och ringa och få läkartid. Jag har misstro mot läkare precis som politiker men när saker och ting inge blir ens ett uns bättre får man ju ge sig.


Nu har jag fått antibiotika och läkaren misstänker harpest. Idag är första morgonen jag vaknar feberfri och nu orkar jag till och med sitta i stolen framför datorn den här lilla stunden och säga hej till er alla.

Det går ingen nöd på mig. Snälle Anders har kommit och lagt presseningar över veden så den inte ska bli blöt.


PappersBeda skjutsade mig till läkaren igår. Min gamla svägerska kom med mat och fika och diskade upp min disk så trots att jag bor ensam i skogen har det gått bra.

Det är en sån här gång som huset visar sin rätta sida. Det hade kunnat vara hemskt att ligga här sjuk men soffan omfamnar mig med sin värme och katten Oskar vaktar mig med sitt liv. Ligger hos mig hela dagarna och hela nätterna och gör sitt bästa för att läka.


Så det är hopp om livet. Lekkamraten är på väg med sin iranska soppa för att bota så nu är jag på bättringen.


Man ser hur fort saker och ting kan ändra sig. Ena dagen glad som en lärka och frisk nästa dag liggande som en padda och inte orka ett dugg.

  

Dagens ord får bli:


Upp som en sol-ner som en pannkaka 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards