Direktlänk till inlägg 21 september 2010

UT UR FEBERDIMMAN

Av Anita - 21 september 2010 13:26

  

Så ljusnar det lite både utanför och inne i mig. Feberdimman jag levt i över en vecka har börjat lösas upp men jag ser med förfäran på vågen att jag gått ner till 63 kilo. Minns inte senast jag vägde så lite. Borde känna mig lätt och smidig som en älva men fötterna är tunga som bly fortfarande.


Igår skrapades vägen och sedan började regnet som det var förra gången så det står väl inte på innan den är lika dålig igen.


Gamle Anders började kasta in min ved igår men idag regnar det. Jag har lyckats ta mig ut och plocka in lite pelargoner.

PappersBedas man letar efter tvättmaskin till mig och min dator är klar men att åka till Sundsvall orkar jag inte ännu.


Yrseln är det värsta så jag får ta det lugnt i alla fall. Tänk så stökigt och skräpigt det blir på kort tid när man inte är uppe och gör de småsaker som livet består av, sakerna man gör hela tiden utan att tänka på det.


Tänk att vedträden känns så tunga bara av att stoppa dom i spisen.


Nåväl. Jag fick en utmaning av DansAnn idag och jag ska försöka svara på dom.

1. Kärleken i mitt liv. Borta sedan många år men eken vi satt tillsammans växer och frodas och som han sa: Så länge eken lever finns min kärlek hos dig.


2.Min favoritfärg är: Turkos


3.Jag är fantastiskt glad när....Jag får dansa och vara i solen.


4.Jag vet fortfarande inte....vad som är mitt mål med det här livet.


5.min dröm är.   Att vinna en massa pengar så att jag kan uppfylla alla mina smarta drömmar. Att kunna unna mig sånt jag vill göra och ha.


6.Jag tror....... Att människors goda och kärleksfulla tankar bildar ringar på vattnet och sprider sig runt omkring sig.


7. Jag kommer förmodligen aldrig.....att bli rik.

Jag utmanar:


Ninnimarie

Lillahönhuset 

Mimio

Zaq

Eldklotter

 
 
Ingrid

Ingrid

21 september 2010 14:54

Så skönt att du känner dig lite bättre, men det tar nog ett tag innan krafterna vänder åter. Du får vara rädd om dig!

Visst är det så att det stökar till sig när man inte orkar hålla efter riktigt. Jag ser bara på de rum vi inte använder. Man tycker att det borde vara rent och fint där, men icke. Så fort rummen ska användas måste man städa först.

Ha en bra fortsättning på veckan och krya på dig!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
zaq

zaq

21 september 2010 22:54

Tackar ;-)
Låter bra att det börjat vända, hoppas yrseln ger sig fort för den är inte kul :-( Har inte haft någon av pesterna men yrsel... Bläk!
Skönt att höra att du får hjälp med veden när det nu olyckade sig så med den mittför döra!

http://zaq.blogg.se

 
Skatan

Skatan

23 september 2010 05:37

Åååh vad härligt att det börjar gå åt "rätt håll" ... att dimman har lättat ... även om inte yrseln har gjort det ännu. Något ont som inte har något gott med sig ... kanske vår positiva vän Dansann skulle säga ... och jag med förresten ... och tänker på att du rasat i vikt. Nu hade du ju inte behövt gå ner i vikt men när du får tillbaka aptiten kan du ju njuta "ohöljt" och slipper i alla fall att tänka på deeen.

Massor av kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Kiza

Kiza

23 september 2010 07:14

Ha en finfin dag vännen //Kramelikram

http://www.kiza.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

23 september 2010 10:40

Härligt att du är på bättringsvägen!
Det här var väl inte den bästa bantnigsmetoden precis, men det kunde du ju inte välja själv.

Så vackert sagt av din kärlek!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards