Alla inlägg den 24 september 2010

Av Anita - 24 september 2010 10:54

  

Vore jag en ängel så skulle jag bestämt se ut så här. Sliten och med ett stort öppet sår. Nu ska det dock bli  tillpiffning.


Jag förmodar att jag är på bättringen eftersom katten Oskar har övergivit mig och är ute på dagarna. Idag har han till och med varit riktigt otrevligt och profsat på mat och släppa ut och in hela tiden. Slut med att han ligger hos mig hela dagarna och spinner. Får väl se det som ett bra tecken. Jag har dessutom varit iväg och hämtat ut pengar och handlat lite utan att drabbas av ett enda yrselanfall.


Satt en stund och tittate på en svensk film. "Intet nytt under solen" och det var bland det bästa film jag sett på länge och bra nog så var det ett lyckligt slut. Jag gillar filmer med gott slut. Annars är det mest skit på tvn. Det är något jag sett nu när jag tillbringat flera veckor framför tv.n Matprogram, inredningsprogram och en massa våld är det för det mesta.


Idag ska moster Britta komma och hälsa på och ikväll är jag bjuden på middag till DataFia så det går ingen nöd på mig men jag börjar bli less nu på att inte orka vara ute.

 Ser på löven som skulle krattas bort, på alla trädgårdsväxer som skulle klippas ner. Båtar som ska opp och massor av saker jag planerat att göra och här sitter jag (ja jag orkar i alla fall sitta upp) och kan inte annat. Jag är inte van att vara sjuk. Jag är van att vara frisk och stark.


Ser hur hålögd och eländig jag ser ut och då kommer det för mig dagens ord:


Hellre småfet och frisk än mager och sjuk.

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards