Alla inlägg den 29 september 2010

Av Anita - 29 september 2010 17:26

  


Jag har försökt att vara ute hela dagen idag. Det är ett strålande höstväder.

Orkar inte gå hela badstrandsrundan på en gång så katten Oskar och jag gick ner och satt oss på bryggan.


Först tycker man att det är tyst men sedan kommer ljuden och synintrycken. Ser att den vackra vita båten ligger förtöjd på ön, ser att man eldar brasa utanför och röken går rakt upp. Hör att man spelar dansmusik och det har jag inte hört förut i sommar.


En fiskmås kommer flygande och det är inte så vanligt. Det häckar inga fiskmåsar i Fisksjön men ibland kommer en flock farande från Singsjön för att fiska men åker hem till natten.


Borta hos Bernhard hör jag att canadagässen kackla på. Dom brukar stanna till där på vägen söderut.


Hör ett knaprande ljud som jag inte riktigt vet vad det är men rätt vad det är faller en björk i vattnet med en plask alldeles bortom stora stenen. Det är farbror Bäver som närmare sig min brygga med sitt fällande.

  


Det är ovanligt högt vatten för att vara höst och jag undrar om han byggt en damm nere i ån som stoppar vattnet.


Föresten tar jag upp vattentermometern och ser att det bara är 9 grader i vattnet.


Så går Oskar och jag badstrandsrundan och jag får stanna och vila flera gånger. Känner mig för hemskt ynklig.


Jag har försökt att göra lite ute. Tagit in gyckelblomsterkrukorna i källaren.

Vila. Tagit in änglatrumpeten. Vila. Tagit ut vissnade krassen ur rabatter. Vila.

Tagit ur vissnade balsaminer ur en rabatt. Vila.


men ......jag har varit ute nästan hela dagen och jag har inte sovit någonting.

Jag blir bättre fast det går långsamt.


Dagens ord: Även om man går långsamt steg för steg kommer man fram till slut.

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards