Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

HARPEST

Av Anita - 1 oktober 2010 09:04

  

Vaknar till ytterligare en fin höstdag då solen bryter igenom den lätta dimman som ligger över Fisksjön.


Så har då september gått. En månad som jag hade stor förhoppningar om. Då jag skulle plocka svamp och bär. Då min trädgård skulle få en uppsnyggning. Då jag skulle träffa Skatan och bjuda henne på god mat och många äventyr.

Då jag skulle laga en massa mat och stoppa i frysen. Av allt blev det bara skit och pannkaka som ni vet. Dessutom gick det en massa pengar till onödiga saker som ny tvättmaskin och inkörning av ved. Skit skit skit


Då ligger man som en död groda i soffan i tre veckor istället. Nu handlar det om att äta mer antibiotika för att hålla pesten på mattan.


  

Bättre är jag i alla fall. Igår gick jag badstrandstrundan och för första gång på länge gick jag stedesbackenrundan och ända bort väst i gårdarna. Det tog på att gå i skogen och jag fick stanna och vila på stubbarna lite här och där.

  

Iår är det ovanligt stora tussar på viden. Ser ut som stora bomullstussar och jag funderar om man kan göra något av dom, Är det någon som vet?


När jag kom hem knackade det på dörren och det stod en brandsläckarförsäljare utanför. Brandsläckare har jag och brandvarnare har jag och jag är klart medveten om att om det börjar brinna i det här gamla trähuset är det bara att ta sig ut. Innan brandkåren kommit har nog det mesta brunnit ner.


Hörde också att man går och tror att man får ett nytt hus om det gamla brinner ner för man betalar ju massor i brandförsäkring men så är det inte. Allt är ju för gammalt som jag har så det är inte värt någonting så man får väl vara glad om man får pengar till en friggebod. Skit samma. Mina änglar och troll vaktar väl får jag hoppas.


Var iväg till brorsan igår och åt en god middag. Jag börjar få tillbaka matlusten för det var första gången på länge maten smakade gott.

Vi var upp på mammas grav och planterade ljung. Det var så fint där uppe på kyrkogården och kyrkan hade blivit ommålad. Den är nu i svagt svagt rosa och vitt. Låter inte snyggt men var verkligen jättefint.


En kul grej med den här bloggen är att man kan se vad man gjorde ifjol samma dag och då hade jag nyss kommit hem från Sardinien efter en sagolik vecka där.


Som sagt september har varit en riktig skitmånad för mig och om man har lärt sig något så är det att man inte ska hoppas för mycket. Man får ta en dag isänder kanske.


Nu är det som det är men jag blir så förbannat less på att inte ha några krafter så dagens ord får bli:


Det är ingen mening att gråta över spilld mjölk. Det som har varit har varit så det gäller att sätta siktet framåt och hoppas på det bästa. 

 
 
Ingrid

Ingrid

1 oktober 2010 10:05

Hejsan!
Ja, det var fasligt så illa du råkade ut den här septembermånaden. Hoppas att oktober blir desto bättre.

Fortsätt att krya på dig!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Liliann

Liliann

1 oktober 2010 10:28

Skönt att tillvaron håller på att rätta upp sig för dig....otroligt fina bilder du tagit, hösten är vacker det går inte att säga annat...
Kram på Dig

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
zaq

zaq

1 oktober 2010 11:19

Blogg är bra dagbok, ja!
Det Är bästa grejjen...
Hopp, ja det får man ha som katta på skåpe, Å som sagt sätta siktet högt så man kanske hamnar nånstans mittemellan, shit ska glömmas men inte sopas under nån matta, de blir inge kul när man sen vill byta matta...
Kram på dig, ta vara på naturen så komer krafterna åter!

http://zaq.blogg.se

 
Trollet

Trollet

2 oktober 2010 08:44

Wow, vilken bild, vilken skog. Kanske är det för dej som för mej, plötsligt finns utrymme att känna och släppa ut?

http://trolligt.wordpress.com

 
Skatan

Skatan

3 oktober 2010 10:53

Ja, man får verkligen hoppas på det bästa och nu går det bara en väg för dig ... framåt till mera krafter att njuta oktober med ... för fortsätter det här fina höstvädret blir det kanske många fina dagar framöver.

Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
storabh

storabh

3 oktober 2010 14:49

För fan Skogis, kom igen! Trist annars. Kram!

http://storabh.wordpress.com

 
Lena

Lena

5 oktober 2010 21:59

Välkommen till en ny månad. Hoppas verkligen den här blir bättre för dig! Tänd lite ljus och mys i höstmörkret. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards