Direktlänk till inlägg 20 november 2010

ÄNDRAD PERSONLIGHET?

Av Anita - 20 november 2010 16:10

Jag undrar själv vad som hänt egentligen. Blir man en annan person när man slutat slita ut sig på jobbet.


Igår fick jag en väldig lust att baka. <Jodå, det är sant. Jag som hatar att baka och bara bakar pepparkakshus och tunnbröd ställde mig att baka toscakaka.


Jag visste att DansBritt skulle komma och hämta grejorna till marknaden mitt på dan och jag slog henne med häpnad.


Det verkar som om hon alltid hamnar på köksgolvet när hon kommer till mig.

Jag hade fått lust att göra en julkrubba för jag har så fina figurer men inte någon krubba.

 Hittade en gammal träbricka som jag vann på lotteri när jag var 5 år och var ut och tog en massa slypinnar. Här ska det byggas.

 Jag är en klant på att spika borra och greja och DansBritt är en hejare så där hamnade hon på golvet och jäklar vilken fin krubba hon byggde. När den är klar ska ni få se.


   

PappersBeda kom och vi åt upp kinabrors fint fileade abborrar  och sedan for vi  på luffarslöjdskurs. De här prylarna gjorde vi igår och idag har vi gjort var sin ljusstake.


Det visade sig att vi var de enda nybörjarna och dom andra hade gått så där 6 gånger. Skit samma, jag är rätt nöjd och det var rätt så kul. En sak med luffarslöjd som jag inte alls visste var att man bränner dom med låga efteråt för att dom ska få den fina svarta färgen.


Nu måste jag ta fram min sursida och missmodssida en stund och klaga lite.

Det var 20 grader kallt när vi kom hem. Det är bara november och redan snö och kallt. Jag har flyttat upp i sovrummet. Det är dubbla täcken och flanellpyjamas som gäller nu och ack så många månader framåt. Fy vad jag fryser och fy vad det går mycket ved. Jag har köpt dubbelt så mycket som ifjol men fortsätter det så här vet jag inte om den räcker.


Nu när jag kom hem började jag med att hämta mer ved och så konstigt det är att vissa sysslor fyller en med olust. Hämta ved och skotta snö är två av dom. Köra bil är en tredje.


Då säger du: Ditt dumma nylle. Du har ett eget val. 1. Sätta på elementen. Svar: Iså fall blir jag ruinerad och har inte pengar kvar till mat.

2. Hyra en lägenhet på vintern. Svar: Jaha, och hur ska jag kunna betala både lägenheten och kostnaderna för huset.

3. Sälja och flytta söderöver Svar: Vill inte offra somrarna och alla mina vänner.

Så visst. Då väljer jag att jävlas med veden och snön.


men......visst kan jag väl få vara irriterad och sur. Vet att man inte kan göra något åt vädret men det är väl faaaaaan när det är 20 grader och vintern nästan inte har börjat. Fy sjutton säger jag bara.


Idag var det bättre men kylan biter in i huset i alla fall.

Så jag avlutar lördagen med att tända i spisarna. kasta mig i badkaret och titta på tv. Imorgon blir det luffarslöjdskurs och marknad.


Dagens ord: Fullmånenatt kastar djupa skuggor på snön. Räven och ugglan skriker. Håll dig inne.


  

 
 
Liliann

Liliann

20 november 2010 17:02

mmm...det är kallt när det är 20 minus! Inte fullt lika kallt här håller sig över 10 minus än så länge.
Du kanske ska ta å invester i en s.ks värmeväxlare?
Lite dyr i inköp kanske men billigt på längre sikt.

Kram

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

KIna bror

20 november 2010 17:32

Ta det lungt det kommer en sommar! tänk på blod trycket

 
Soldansaren

Soldansaren

20 november 2010 18:55

Åh, vilka fina saker ni gjort! Tycker det är ganska...fräsigt? med luffarslöjd. Du har väl sett bilden på min gamla lampa, den som min farmor tände när hon var uppe på natten och gav min pappa mat, när han var liten? Den lampfoten är luffarslöjd och går inte av för hackor även om den är lite sned och vind. Men den är inte bränd och har ingen svart färg, tyvärr.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

20 november 2010 19:00

Kicki skrev att det var onödigt kallt när de hade -12. -20 är helt klart onödigt kallt!!
Hoppas att kylan ger med sig igen, ännu ska det väl inte behöva bli full vinter.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Kristina

Kristina

20 november 2010 22:17

Jag har ochså prövat luffarslöjd. Det var jätteroligt. Men vad kallt ni har det,jag förstår att det går åt mycket ved. Vi eldar ochså med ved men vi har bara 1 grad kallt.
kram och vilken go värme vi har.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Skatan

Skatan

21 november 2010 09:02

Jag gillar verkligen vad jag ser. Jag älskar luffarslöjd som man numera kan hitta i hemslöjdsaffärer. Skall du sälja så småningom ... så sälj dina verk dyrt ... jag paxar redan för något!
Man blir nog annorlunda när man inte har trycket av att måsta arbeta. Man blir "sig själv" ... så du kanske har en bagare inombords :-)

Ha en fin söndag!
Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
storabh

storabh

21 november 2010 19:29

Kvinnor kan!

http://storabh.wordpress.com

 
Ann

Ann

22 november 2010 07:16

OOooohhh! Så fina luffarslöjdsalster Ni gjort!!!

http://dansann.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards