Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Anita - 7 januari 2011 11:10

  

Julgalningar är både jag och mina båda ungre bröder. KinaBror vet jag inte men jag har sett på facebook att han i alla fall lyckats hitta en julgran där i Kina.

Idag anlände ett julkort från honom med kinesiska tecken. Jätterolig att få för en som älskar julkort som jag och sparar dom i flera år.


För att återgå till det där med julgrejor och tomtar och annat julplock. Mina bröder har kvinnor som bromsar lite och inte vill ha tomtar i varje vrå, men jag kan riktigt blomma ut bäst jag vill eftersom jag inte har någon som bromsar utan får göra precis som jag vill. Det är FRIHET att inte ha någon annan att ta hänsyn till.


Nåja, igår var det snöstorm och vi alla skulle till broder O och äta middag. Som tur var körde sonen så jag slapp. Oplogade vägar och mörker är inte min grej precis.


Hos broder O gnistrade och glimmar det av allehanda ljus utomhus och även inne finns en del tex den granen som blixtrar i olika färger och som jag avundas honom.

  

Nytillskotter för iår är en jättefin kyrka med belysning.


Vilken mat vi fick.

Älgstek med potatisgratäng och en jättegod sås.

Till efterrätt ananspaj med glass. Mums.

Det är härligt att få åka bort och äta och slippa laga själv och det är alltid trevligt att äta i sällskap med andra.


Det tråkiga med att vara själv är att äta ensam men det är som tur är inte så ofta. Det råkar komma matsällskap nästan varje dag faktiskt, utom när det är äver 30 grader kallt. Då blir det att sitta och äta framför tvn för sig själv.


När vi ätit skulle vi titta på broder O:s höns.

   

Tro det eller je. Dom har julfint med glitter i taket! Int4 undra på att dom värper söta små ägg i olika färger.


Ikväll åker sonen hem om nu tågen går som dom ska, vilket man inte alls kan vara säker på.


Jag har skottat snö i ett par timmar nu men det är ok. Jag blir starkare och starkare i spagettiarmarna och det är bara -4 så jag har inte behövt frysa.

Dessutom har jag haft sällskap av glada hunden Bob som ska vara här hos oss idag till katten Oskars missnöje. Han glor på både mig och hunden med ilskna ögon ska ni veta.


Snart är julen slut men min julgran är grön och fin och barrar inte ett dugg. Hoppas jag kan ha den kvar riktigt länge så att det skjuter små fina gröna skott och får små rosa gulliga kottar.


Nu skiner solen igenom molnen och det är bara -5 grader. Det blåser inte ens så det ser ut att bli en fin dag fast det är vintern. Det är bara tacka och ta emot och vända ansiktet mot de solstrålar man kan få.


Dagens ord: Livet är som att cykla. För att hålla balansen måste man vara i rörelse. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards