Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Anita - 23 januari 2011 10:59

  

Det känns väldigt avlägset sedan marken var full med midsommarblomster och doft av gräs men det kommer väl igen så snart det lider. Jag tycker mycket om blåfärgen hos midsommarblomstren. Den är så härlig


Fredagskväll satt DataFia och jag och fullt sysselsatta med att försöka göra luffarslöjd. Vi skulle försöka göra fåglar och visst blev det fåglar, kanske inte så vackra så här första gången men vi fick i alla fall till något fågelliknande. Med lite träning kommer det nog att finnas massor med flygande fåglar hemma hos oss.

  


Lördagen drog vi iväg till stan. Vi skulle träffa Sofiepropp och gå och se "Narnia" på bio. Klart att det blev en hel massa kutande på stan också och in och ut i affärer.  Vi gick in på en loppis och letade efter degkrokar till Sofie och vi hittade. Om dom passar på hennes köksmaskin är ju en annan sak förstås. Hoppas på det.


   

Det var ganska töigt i stan och halt på gatorna. I ett gathörn stod en ömklig man och spelade dragspel med frusna fingrar och rödfrusen näsa. Spelade väldigt illa gjorde han också men........ jag som vet hur det är att stå och frysa häcken av sig kunde ju inte låta bli att stoppa några slantar i hans lilla låda...... jag tycker så oändligt synd om dom som har det så här. Dessutom vet man ju att dom inte får stå och spela på gatorna. Jag har alltid undrat varför????? Lite musik kan väl inte störa.


Narnia var rätt bra. Jag gillar ju fantasy och att komma in i andra mystiska världar.


Dessutom var vi  och åt kinamat och det är alltid ett nöje.

Jag lyxade till med att handla en tång och en sparkling bath med vanilj och Bergamot. Kastade mig i badkaret och det bubblad doftade härligt och gjorde badvattnet rosa. Låg där och nästan somnade och njöt. Ångrade att jag inte köpte fler av de doftande och ljuvliga små kuddarna. Livet är till för att njuta och för att det ska vara enkelt och lätt att leva, inte bara allvar och plikter. Det måste vara balans i livet. När saker och ting är jävliga måste man försöka skämma bort sig själv lite grann ibland för att behålla livsmodet.



Idag hade jag planer på att få mig ut och skotta av växthustaket och ev betala lite räkningar men planer är till för att ändras nu när jag gör som jag vill.

Lekkamraten ringde och ville att jag skulle komma och äta middag med dom och det är klart att jag inte tackar nej till det för det var ganska länge sedan vi träffades. Nyårsafton närmare bestämt.


Hann knappt bestämma det innan DataFia ringde och också ville bjuda på middag men som sagt. Antingen händer det ingenting eller också allt på en gång. Så är det med det mesta.


Ute blötsnörar det och det gillar jag inte alls. Måste väl komma med något negativt idag också så ni inte tror att jag håller på att bli en sån där positiv rackare. Nej nu gäller det att komma iväg innan vägen är igensnöad.


Nu när vi alla (skulle jag tro) längtar efter sol så kom ihåg.


Evig sol ger öken.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards