Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Anita - 24 januari 2011 18:22

  

Val nummer ett är att sluta med vinterbilder. Vi är väl grönless på vita bilder nu och längtar efter färger och grönt.


Val nummer två var också ganska enkelt att göra.

Jag valde att åka till Lekkamraten med fru istället för att skotta växthustaket. Det är alltid spännande att åka till dom för jag får alltid någon iranska mat jag aldrig smakat förut och allt är lika gott och smakrikt.


Dessutom är Lekkamraten så omtänksam. Tar emot jackan, drar ut stolen och passar upp en som om man vore en prinsessa. Något sådant är man ju minsann inte van vid av dom jämtlänska männen.


Idag ställdes jag inför ett svårare val.

Jag vaknade flera gånger inatt av att snön rasade av taket med ett väldigt dån. Katten Oskar flög upp ur sängen som en tok och kröp in under täcket och låg där och skakade. Han gillar inte sånt.

Vinterns första tö och det är väl härligt men..... halka!

Jag hade bestämt mig för att åka till Liden och gratta lilla syskonbarnet Liam som fyller 3 år, världens gulligaste kille.


Som ni vet hatar jag att köra bil och är dörädd för halka och lastbilar.

Stora fasan att köra på isig väg och ha en stor timmerbil i ändan. Dom njuter tydligen av att ligga så nära som möjligt. Jag kan känna fasan och kallsvetten rinna i pannen bara vid tanken. Stora fasan. Ska jag ringa och säga återbud?


Ska jag övervinna min fjaskiga rädsla och åka?

Så jag valde att åka och jag är ju som ni förstår oskadd tillbaka fast det var halt och lastbilar. Det var en jättetrevligt  att träffas och vi hade en kul dag.


Kom hem till en hystersk katt som var dörätt för takraset och än värre var att takstegen hade ramlat ner för tredje gången. Det är väl själv faaaan att det inte ska gå att få fast en takstege när man kan flyga till månen.


I posten låg en kallelse till läkarkontroll och lite roligare en inbjudan till Skogsdag för kvinnor. På torsdag ska jag besikta bilen. Det är mycket nu.


Pratat med kinabror på "Skape" idag och det är ju jättekul att kunna prata gratis med Kina och för det mesta hörs det som ett vanligt lokalsamtal.


Eftersom det handlar om min bilrädsla så kanske det här dagens ord kan passa.


Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards