Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Anita - 4 februari 2011 09:57

  

Dagarna går både sakta och fort. Vintern kan kännas oändlig och sommarens soliga dagar rusar förbi som ett snabbtåg (dålig liknelse föresten. Snabbtågen verkar mest stå still trasiga nu för tiden)


Pratade med min älskade faster härom dagen när hon fyllde 83 år. Det kan inte vara sant och inte heller att jag blir 63 år till våren. Vart tog alla åren vägen. Borta, borta fort som en höna skiter.


Nu i mitt eviga sommarlov (trevligare beteckning på pension) har jag så mycket tid men dagarna går så fort och det blir inte så mycket gjort som jag trodde. De sysslor jag fixade på ett par timmar verkar ta mest hela dagen.


Som igår. For iväg tidigt för jag skulle på läkarmottagningen och ta prover inför min årliga läkarkontroll.

Jobbade några timmar.

Handlade lite mat och träffade några gubbar där som jag pratade med en lång stund.

Åt lunch på hoteller och satt där och sällskapade och surrade en bra stund.

Innan jag ens hunnit tänka så hade nästan hela dagen gått.


Åkte hem plockade in maten.

 Hämtade ved.

 Tände i spisarna och slog mig ner för att titta på Wife Swap. Jag ser på det varje dag för det är så spännande att se hur det går när kvinnor byter familj för två veckor.

De flesta karlarna är glada när dom får hem sina gamla fruar och förhoppningsvis uppskattar dom bättre. En del kvinnor kommer på vilken skithög till karl dom har och sätter ner foten när dom kommer hem.


Vilka manlösa gubbskrällen det finns. Man blir helt matt och jag tänker:

"Gud så bra att jag inte har någon som försöker bestämma över mig och förändra mig. Visst kan man ibland längta efter att bli ompysslad och få hjälp med det tunga i livet men jag är klar över att de få männen som är sådanan är upptagna för länge sedan och dom sista gentlemännen är utdöda för länge sedan. 

  

Förlåt, nu halkade jag på avvägar igen. Tiden var det ju vi skulle fundera över idag.


Framöver kvällen tog DataFia och jag en promenad och så var den dagen slut.

Dagen innan var jag ute i solen hela dagen och på kvällen var jag på Norrkogs Skogsträff på Håsjögården. Den dagen bara borta borta.


Läsa bloggar och skriva nya tar också sin lilla tid, för att inte prata om all tid det tar att bära ved, elda, bära ut aska, skotta snö och mata fåglar.


Dubbelbottnat. Man vill att tiden ska gå fort så vintern tar slut någon gång men man vill inte att tiden bara rusar iväg och man  blir äldre och äldre utan att ha hunnit med att göra allt det där man velat göra.


Nu på den här tiden har jag slutat att putsa speglarna. Jag undviker att titta i dom men kastar man en hastig blick så ser man bättre ut i en suddig spegel. Ett litet tips till alla kvinnor som känner att nu börjar allt på kroppen falla neråt med en väldig fart. Kanske skulle man se bättre ut om man stod på huvudet. hi hi

  

Som ni ser har jag slutat med vinterbilder och plockar fram längtans blommor från en bättre tid.


Idag har jag en plan. Det har jag alla dagar men för det mesta blir det något annat och så är livet.


Jag ska skotta snö men sedan ska jag städa bokhyllan i datarummet och det kommer att ta hela dagen för jag vet att när jag ska rensa ur pärmar kommer säkert saker upp som jag måste läsa. Flera års gamla pärmar och papper som jag tänkt rensa i i flera år.


Slutar nu för idag och föresten dagens ord såg jag på läkarmottagningen och det var så passande för en pessimist som jag.


Dagens ord: Le och var glad, det hade kunnat vara värre

och jag log och var glad och det blev värre.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards