Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Anita - 10 februari 2011 11:30

  

Igår började dagen med besikning av min krangliga kropp och jag var rät ok och behövde i alla fall inte mer medicin.


Såg här på bloggen att jag var på samma koll ifjol och och då hade jag väldig värk i min arm och axel och blev erbjuden cortisonspruta men jag ville avvakta.

Klart som krovspat att man får ont när man ska sitta över 8 timmar varje vardag och bara knappa på datorn. Fullständigt hälsovådligt .


Stackars människor som är unga och ska sitta så fram till pension som man då har höjt till hur gammal som helst .


Det är inte kul att se hur man blir äldre och äldre och fulare och fulare men jag är ändå glad att jag slipper utsätta mig för sån skit. Nu har jag inte ett dugg ont i mina armar och axlar. Dom är som nya. Konstigt va.


  

Nu till meditationen.

Igår kväll skulle vi börja. 8 tjejer (kärringar) skulle träffas hos mig.

På dagen lyssnade jag på radion och en kvinna som körde meditationer.

 Hon berättade att det numera var bevisat att meditation förändrade ens sätt att tänka och framför allt blev man mindre irriterad och stresståligare. Brydde sig mindre om att irritera sig på trafiken, höga ljud och att stå i kö. Mer harmonisk skulle man också bli så ........vad har man att förlora.


Det finns så många olika sorters meditation. För ett par år sedan gick DansBritt och jag på meditation med en thailänds munk. Då skulle man sitta dryp still i en timme och upprepa ett mantra gång på gång. Det var rätt jobbigt och inte helt lustfyllt kan jag säga.


Den meditation vi kör är lustfyllt. En röst som man följer och som tar en med på en härlig fantasiresa. Känns mer passande som avkoppling. Det kändes bra med dom här kvinnorna så det blir roligt att fortsätta med det här.


På tal om irritation.

Vad blir ni irriterade på?

Köer gör inte mig ett dugg. Det är för det mesta inga köer här och får man vänta kan man stå och prata med någon för man känner ju så gott som alla. Det är en av fördelarna med att bo på glesbygden.


Däremot blir jag väldigt irriterade på bilar som ligger för nära och lastbilar som kommer i flock så man blir helt blind av snörök och inte vet vart man ska ta vägen.


Ljud gör mig inte ett dugg men hårdrock när jag kör bil klarar jag inte.

Vintern gör mig irriterad.

Elräkningen gör mig mycket irriterad och att man höjer och höjer.

Orättvisor gör mig irriterad. Sjuka människor som inte får sin ersättning för att politikerna sitter och bestämmer saker dom inte begriper.

Dom har ju sitt på det torra, makt och livstids 10 ggr så höga pensioner som andra stackare som också jobbat hela sitt liv. Förbannat vad jag blir irriterad på sånt.

Höjda skatter

Betala skatt på skatt

Myndigheter och firmor som det inte går att få prata med någon som vet något.

Bli kopplad hit och dit och få trycka på knappar och till slut bli bortkopplad.


Samtidigt vet ni ju hur jag är. Tror att vi kan ha rätt att vara förbannade och irriterad på vissa saker. Vore vi lite mer så kunde vi kanske påverka mer.


Positiv och flat. Foten i kläm jajamän. Glad ändå. Det kunde vara värre eller????

Som ni ser så blev jag inte förändrad av en meditation. Det får nog vara mer till.

Tror att om jag vann några miljoner kanske jag skulle bli en positiv människa eller?????


Känns i alla fall bra att jag drog igån den här gruppen. Kan det hjälpa någon är allt bra. Då har jag gjort någon nytta i alla fall.


Summa sumarum: Det var trevligt och vi skrattade en hel del och skratt är nyttigt.


Största nyttan med mig är kanske att jag är ett avskräckande exempel som gör att andra kan känna sig som postiva och harmoniska människor eller..... hi hi


  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards