Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Anita - 14 februari 2011 10:02

  

Alla hjärtans dag och jag skickar varma tankar till er alla min bloggkompisar runt om i Sverige och önskar att ni kommer att få ett fint och trevligt år.

Jag önskar faktiskt det av hela mitt hjärta för trots mitt dåliga humör och min negativitet så tycker jag mycket om er alla och önskar er det bästa av livet.


Nu är det slut med det positiva för idag. Vaknar till -30 graders kyla och inser snabbt att idag blir det inte att åka till jobbet eller att åka på sparktur. Solen värmer men i den här kylan får man vara glad om det blir -20 när det är som varmast mitt på dan.


Plan nr två. Jag låg och tänkte på i varma sängen att jag kanske skulle ta och marmorera om mitt köksbord, något jag länge tänkt göra. Det är så roligt att marmorera men kylan fullkomligt förstenar mig så jag drar på kläder, småhuttrar och mina händer är kalla som is. Plan 2 läggs på sidan.


Går och hämtar posten och ger fåglarna mat. En isande vind kommer från sjön. Inte nog med att det är kallt det blåser också. Går in till grannen och lämnar posten. En av fåglarna skiter på min mössa, ett straff för att dom inte fick mat i tid skulle jag tro. På min nya mössa!!!!!


Affirmationer.

 Hoppas  att jag stavat rätt.

Jag har ju gått på kurs för att bli en positivare vintermänniska men jag är förmodligen ett hopplöst fall.


Det är allmänt känt att både idrottsmän och andra använder sig av tankekraft för att komma dit dom vill.

Det går till så att man upprepar och ser framför sig målet man vill nå och då blir det så. Det har skrivits otaliga böcker och hållits otaliga föredrag om det.


Så Vi gjorde en tavla som representerade det vi vill ha och så ska man upprepa för sig själv varje dag det man vill ska hända.


Så gjorde ock jag men jag måste vara felprogrammerad.

Hör bara här:


Jag är frisk.

Har aldrig varit så mycket sjuk som den här vintern. Förkylningar, harpest, blåskatarr, magsjuka.


Jag är vacker.

Jag har aldrig varit så ful. Håret torrt och fnöskigt och omöjligt att kamma. Allt hänger och rynkorna är fler än någonsin. Att undvika spegeln är enda metoden att slippa se eländet.


Jag är full av energi.

Pytt i pannan, trött och orkeslös och ganska energilös faktiskt, mer än vanligt.


Jag har gott om pengar och kan unna mig allt.

Jag har aldrig varit så fattig sedan jag var tonåring och utgifter i form av trasiga bilar, trasiga grejor, vansinniga elräkningar bara rasar över mig som konfetti.


Då säger en av mina kompisar att jag inte har nog mycket tro.

Då går jag i taket för såna grejor har jag hört förut när frireligiösa tokgubbar stått och sagt till dom som har haft det för jäkligt. Det är ditt eget fel för att du tror inte nog mycket. 


Som jag försökt. Eftersom jag är den sorten som inte kan tänka att jag blir lyckligare av att andra har det sämre så är det en del dagar svårt att hitta

5 positiva saker att glädjas åt. Visst finns det ibland. Jag har inte så stora krav.

Jag kan glädjas av ett trevligt samtal med en god vän.

Jag kan glädjas åt att slippa kliva upp när jag är trött.

Jag kan glädjas åt att katten Oskar alltid värmer mig när jag fryser.

Att jag trots allt har massor med goda vänner som är styrkan i mitt liv.

Att inte riktigt alla krukväxter har dött.


Se så ja. Jag lyckades krysta ut några grejor idag också. men..... undrar när jag ska slippa frysa, kanske inte förrän jag hamnar i helvetet om jag nu kommer dit, om det ens finns något helvete.

Jag hatar att frysa, att händer och fötter är som is, att det skär som knivar i bröstet när jag drar vedkärran  upp för backen och näsan är iskall.


Grannen han kliver inte upp när det är över 20 grader och påstår att dom som gör det är helt vridna. Det är klart. Han har ju någon annan som bär ved och

hämtar post och kommer med maten, men strängt taget har han rätt.


Vad ska vi hitta på för dagens ord idag då:

Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

    

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards