Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Anita - 28 mars 2011 15:24

 

OM jag hade en inglasad veranda kunde jag sitta i en solstol och njuta av solen utan att att blåsa bort och frysa öronen blå.

OM inte växthuset vore helt översnöat kunde jag sitta där och låtsas som om jag hade en inglasad veranda.

OM det inte stormade så hemskt skulle inte gamla tallen vid sjön blåst ner. bastudörren blåst av och vattenkokarn ramlat omkull.


OM det inte blåste så förfärligt kunde jag hära fåglarnas kvitter i granskogen när jag gick där nyss.


 

OM inte sista snön kommit hade jag kanske kunnat hitta en liten bukett blåbärsris och se hur många dagar det dröjt innan dom små rosa klockorna slagit ut.


OM jag inte haft så många goda vänner skulle det bli ensamt i Fisksjön nu när en innevånare dött och vi bara är två kvar i hela byn.


OM jag inte äntligen vore fri och behöva kliva upp tidigt skulle jag vara förbaskad på sommartiden och behöva kliva upp klockan 5 istället för 6.


OM jag inte vore så frisk igen skulle jag inte orka gå på promenad i snålblåsten.


OM jag hade pengar skulle jag ordna en vårfest.

 

OM inte datorn, katten Oskar och kaffe skulle finnas skulle livet vara allt bra trist.


OM inte det slutar blåsa snart blir jag riktigt sur.


Dagens ord: Om man bara letar efter det negativa hittar man aldrig det positiva men faaaan vet om jag kan se något positivt i snålblåst.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards