Alla inlägg den 11 april 2011

Av Anita - 11 april 2011 08:15

Tänk att det alltid blir så här i Fisksjön. Antingen kommer inte en människa eller också kommer massor på en gång.


Så var det i lördags. Det var en blåsig och bitvis regnig dag så det var till att vara inne. Först dök AMV med man upp och sedan kom Sofiepropp och hennes mamma, tätt följt av men kompis till mig som heter Eva.


Så kom en kusin med fru som inte varit hit på jag vet inte hur många år och det var ju också jättetrevligt.


Sedan började jag med maten Guldgrävarpanna på älgskav.

Så kom då Lekkamraten med fru och broder O med fru och två hundar. Den dagen gick fort kan ni tro.


Söndagen var det dags att vara med på¨PappersBedas dotters konfirmation.

Det var i Stuguns kyrka. en kyrka jag aldrig varit inne i. Den är otroligt stor av någon anledning. Byn är liten men en gång var det en rik bygd. Man skulle väl bräcka grannbyn kanske genom att visa makt. Kyrkan har ju alltid stått för makt.


Jag har faktiskt aldrig varit på konfirmation gammal som jag är. Jag är inte konfirmerad och ingen av mina bröder heller.


 Kyrkan var väldigt fin invändigt med fina målade fönster.

  Jag hade helt fel för mig hur saker och ting skulle gå till.

Trodde att det skulle vara förhör men dom sjöng och småläste lite snuttar och det var musik. Prästen såg glad och lättsam ut så det var väl en trevlig stund även om det varade rätt länge.


 Det känns lite gammaldags med alla procedurer men som sagt. Min gud finns inte i kyrkan. Min gud finns i naturen och i allt som  lever. Resten har vi människor hittat på, till största delen som jag ser det för att kunna ha makt och styra. Speciellt vill kyrkan styra oss kvinnor med tal om synd och straff men den här dagen var det inte så. Det var bara glädje.


  Titta vilket härligt glasfönster. Säga vad man vill så är kyrkor historia också och där det har funnits pengar i alla tider finns också de vackraste sakerna och utsmyckningarna.


Resten av dagen var det till att äta jättegod mat hos PappersBeda och tårta och kaffe. Tänk att lilla dottern är så stor. Tyckte att det var nyss vi skjutsade henne i barnvagn.

PappersBeda klippte mitt hår och vi tog en promenad med hunden Bob och sedan var det bio som gällde.


"Hur många lingon finns det i världen" Det var den trevligaste film jag sett på mycket länge. Man både skrattade och grät. Den var rolig och sorglig och gick direkt till hjärtat. Både pappersbeda och jag satt och småsnyftade och en såndan tuffing som jag lipar sällan. Se den!


Så lite tankar en sådan här morgon. Igår regnade det och jag tycker om när det regnar. Då försvinner snön. Dessutom var det kav lugnt och det är underbart när blåsten försvinner. Jag frös inte ett enda ögonblick på hela dagen och det är verkligen ett framsteg för våren.


Planerna för dagen vara att åka ut på sjön men det ser väldigt grått och regnlikt ut så vi får se hur det blir.


Dagens ord: Långa predikningar trötta både kropp och själ.           

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards