Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Anita - 6 maj 2011 16:18

  

Kanske ni tror att jag som bor här i skogen bland djuren och växterna alldeles ensam ska vara ganska tuff och rådig.

Nog trodde jag det också men man blir aldrig klok på hur andra är och inte på¨sig själv heller.

Vi tar det från början. Jag åkte ner och hälsade på DataFia igår kväll för att vi skulle gå en promenad med hunden Bibi.


När jag åkte hem var det två stora fina tjäderhönor alldeles vid min brevlåda.

Katten Oskar och jag satt och såg på tv då det small till hårt ute på förstukvisten.


På marken utanför låg en stackars tjäderhona och vred sig i smärta. Hon hade flugit rakti in i väggen. Jag väntade lite och hoppades på att hon bara fått en hjärnskakning men inte. Hon låg där och pep och tittade på mig med rädda ögon.

Katten Oskar var naturligtvis beredd att hoppa på henne så jag fick ta honom i famnen och bära in honom.


Vad gör man med en skadat tjäderhöna som ligger och skriker. Bryter halsen av henne? Slår ihjäl henne med något hårt?

 Står här vilsen och feg och blödig.

Slutade med att jag ringde till DataFias man och bad honom komma.


Jag KUNDE bara inte döda henne. Precis när han kom så dog hon av sig själv och han undrade om jag skulle flå och steka henne. Inte kunde jag det heller så vi kastade den åt räven.

 Visserligen är tjäderstek en delikatess men jag skulle inte kunnat äta henne sedan hon tittat på mig med dom där ögonen. Det skulle bara inte gå. Så nu vet ni.

Jag är både feg och blödig. Det är bevisat. 


Snart har den här veckan gått och trots att det varit lite kyligt har det varit en rätt bra vecka och blommorna växer trots kylan.


  Lupinerna har börjat komma upp och i bladvecken ligger regndropparna och glänser som vackra diamanter. Naturen har så mycket vackert att bjuda på under maj månad.


Idag har jag jobbat halva dagen och städat lite inne. Det är fredag kväll och då ska jag tända upp i bastun och ta ett riktigt långt och härligt bad. Vi får se om jag vågar ta ett svalkande dopp i sjön för nu är ju faktiskt sjön öppen .

Eftersom jag är rätt feg så har jag inte bestämt mig ännu.


Dagens ord: Att se det rätta men inte göra det är den feges lott. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards