Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Anita - 26 maj 2011 10:57

  Min blogg heter ju "Det ska vara lätt att leva" och det är min tanke och den försöker jag leva upp till men det är sjutton så svårt ibland för en fattig, pessimistisk kärring.


Ibland funderar jag som många andra på vad jag ska tillföra den här världen och vad som varit meningen med MITT liv.


När jag suttit framför datorn och telefonen och skickat ut räkningar och producerat massor med meningslösa papper som inte varit till glädje för någon så har jag undrat om det varit alldeles meningslöst. Ungefär som den där magmedicinreklamen som dyker upp på tvn. Där det bara väller in papper från alla håll.


men.....imorse när jag öppnade facebook var det ett litet meddelande från en kvinna som var här i Fisksjön några somrar för länge länge sedan.

Hon skrev att hon minns alla promenader. fisketurer och sagostunder med glädje.


Minnena vaknar och jag minns alla barn som varit här. Om sagor och skogspromenader.

  En del har varit intresserade av blommor och bär, en del har jag lärt fiska och simma. Hundrädda barn lärt sig gilla hundar. Blyga barn har spelat teater och sjungit. Att tända eld och ro båt och hitta i skogen.


Kanske har det varit min uppgift fast det för mig har varit en helt naturlig sak men när det finns kvar i minnet hos nu redan vuxna barn så har det kanske varit viktigt för någon. Barndomsminnen av en solig sommar. Att bära en kunskap vidare till nästa generation.


Mina dörrar har alltid stått öppna för alla och jag har försökt att dela det lilla jag har med dom som kommit hit.

  Trots alla meningslöas timmar på kontor så kan jag tänka tillbaka på alla härliga stunder i paradiset Fisksjön.

Minns alla stojande barn. Alla glada fester och alla njutningsfulla somrar.

Ja, tänker jag efter har min livsuppgift inte varit så illa i alla fall, framför allt har den varit väldigt rolig.


Vad är meningen med DITT liv? Om du inte riktigt vet så fundera på det. Rätt vad det är så dyker något upp som talar om det för dig precis som det gjorde för mig en helt vanlig morgon i maj.


För att trilla tillbaka till dagens mödor så blir jag så förbannad på stormen som aldrig vill ge med sig. Solen skiner men en iskall vinder river och sliter i allt. Jag har redan fått hämta trädgårdsmöbeln flera gånger inne i skogen, taket till hamocken har blåst sönder och den stackars skatan som ligger på ägg uppe i toppen på björken har snart inga pinnar kvar i sitt bo.


Gräsmattan är full med avbrutna kvistar och det går inte att göra något utomhus.


Dagens ord: Man får ta dagen som den kommer.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards