Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Anita - 15 juli 2011 18:59

Inatt har jag inte sovit mycket. Det var omöjligt att sova. Jag låg och lyssnade på när regnet föll på snedtaket och hur tunga regnklumpar föll från träden ovanför. Jag hörde folk som gick och pratade på gatan utanför och ambulanshelikoptern startade och flög. Klev upp och gick ner och läste en par timmar.

   Igår var det lite sämre väder men vi for ut till "Krusmyntagården" Där var kryddor av alla de sorter och massor av sylt och kryddblandningar och sånt man kan göra av kryddor.

  Idag har PappersBeda och jag haft en helt fantastisk dag.

   Vi har varit och hälsat på min bloggvän Ingrid och hennes rara man Åke.

   

Vilka underbart trevliga människor och vilket fint hus dom hade och vilken fin trädgård och vilken fin mat vi fick. Sedan tog dom med oss på en utflykt runt om i omgivningarna och berättade en massa intressanta saker.


 

Att Ingrid är en jättetrevlig och härlig människa har jag förstått genom att läsa hennes blogg väldigt länge men hennes man Åke var en positiv överaskning.


Det var nästan så både PappersBeda och jag blev lite småkära i honom. Dessutom var han av det unika slag som berömde sin fru och det tycker jag var särskilt gulligt.

Tror inte jag träffat någon som gjort det förut. Norrlänningarna är för tuffa för att säga något gott om "kärringa". Det är att förlora ansiktet alldeles. Ja hujeda mig.


Nu är vi återigen tillbaka i lilla huset som PappersBedas syster kalla för fågleholken. Vi har ätit grillat och har funderingar på om vi ska kvista ner och titta på fina folket nere vid hamnen.


Slutar med ett klokt ord som jag såg på kryddgården.

 Jäkta inte min vän sitt ner och vila ----bortgömd vila kommer ej igen.











Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards