Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

SNART IVÄG IGEN

Av Anita - 22 juli 2011 09:07

  

Det är de eviga valen som nästan kan ta knäcken på en ibland.


Visst vill jag fara på trumkurs men jag vill vara hemma också nu när livet är lätt att leva i Fisksjön. Nu när det är fest varje dag och kväll.



Det enda negativa jag kan säga om gårdagen är myggen men även det har sin lösning nu i form av en häftig liten apparat som håller myggen på avstånd och det funkar faktiskt.


Nåväl alltså var det en solig fin dag igår. Mattorna torkade fint i den svaga vinden.


Det var många bad på gång, både med lille Liam och alldeles själv. Varmt och skönt i vattnet.


Liam och jag fiskade på bryggan. Han har ett eget litet spö och jag kastade med ett utan krok för jag vill inte ha någon fisk idag.


Vi satt på hamocken och drack saft och åt kakor och hade det småmysigt.


Jag var ner på sommarcafe en sväng och hälsade på min klasskamrat och hennes syster


Så var det dags att fixa lite mat för idag är vi så där 18 stycken här. Kanske jag sopar på med tallrikar för 20 för fler tror jag inte att det blir.


Det blir älggryta och till efterrätt vaniljglass med varm nykokt hjortronsylt.

Meddelas härmed att det blev endast 3 potatisar en en gnutta sallad över. Allt gick åt och alla sa att det var gott och då känner jag mig nöjd.


Vi satt nere vid sjön och åt efterätt där. En del av karlarna åkte ut på sjön.

Jag och några av barnen gick och tittade på bäverhyddan och det var en ljuvlig kväll.


  Männen kom hem med en gädda på 3 kilo och bloggMimios man fick en stor fet abborre.

 Eftersom det var hans första fisk fick han den smörstekt och fick äta upp den på direkten. Ibland kan det enkla vara det bästa. Man ska inte krångla till saker i onödan.


Så satt vi där nere på bryggan och myste i flera timmar innan det var dags att gå och lägga sig.


Idag blir det lite brått. Jag ska packa för de 4 dagarnas äventyr på Revsundsjön men som sagt. Det hade varit roligt att vara hemma just nu när allt händer men det är som det är.


Mina sockerärtor är färdiga nu, slingrar fint på min hydda och vi åt dom i salladen igår för första gången.


Jordgubbarna försvinner lite eftersom. Det är så behändigt att plocka en när man går förbi pyramiden.


Det blommar för fullt i trädgården och ute på åkern breder rallarosen och älgörten ut sig och bildar en vitrosa matta som doftar så gott när man går ner mot sjön.

Fisksjön visar sin allra bästa sida. Så helt annorlunda Gotland men ändå vackert på ett annat vis.


Nej nu måste jag sno mig på. Ses om 4 dagar då ni förhoppningsvis får se min trumma.


Dagens ord: Val har man varje dag men det svåra är att välja rätt.

 
 
Ingrid

Ingrid

22 juli 2011 10:13

Vilket enormt vackert foto från Fisksjön!
Jag förstår att det är svårt att slita sig från den och från alla dina släktingar och vänner.

Ha en riktigt härlig tripp till Revsundsjön, det ska bli spännande att få höra om dina upplevelser där sen.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Liliann

Liliann

22 juli 2011 10:27

Spännande dagar, visst var det nästa år det skulle trummas vid Åsele kyrka?
Kram

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Skatan

Skatan

22 juli 2011 10:43

Åh vad underbart du har det där i ditt Paradis och jag förstår att du har svårt att lämna det just nu ... och alltid har du vänner runt bordet!!! Deeet förstår jag... att vännerna flockas hos dig. För du är en av de finaste människor jag mött i livet ... Hoppas du får det riktigt kul på kursen. Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Janne

Janne

24 juli 2011 11:56

Sensomaren och hösten är en fin tid. Många frukter blir ju mogna och klara då. Ha en fin dag nu !

http://badbollen.blogspot.com

 
Karin

Karin

24 juli 2011 16:58

Det låter spännande med trumkurs!
Hoppas att vi får se ett kort på underverket, trumman alltså!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Kristina

Kristina

25 juli 2011 09:22

Jag har oxså funderat på att gå trummkurs men det har inte blivit mera än en tanke.
Jag har gått helingkurser istället. Du får berätta när du kommer hem.
ha det så gott på kursen.
Goa kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
zaq

zaq

26 juli 2011 22:34

Låter helt underbart, jag har occkså fått vara i paradiset några dagar, och det ger mig den eftertanken att hur i hela friden ska jag någonsin bli helt tillfreds med livet i staden?!

http://zaq.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards