Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

FANTASTISKA TANTER OCH FÖRFÄRLIGA GUBBAR

Av Anita - 19 augusti 2011 16:39

  Läste i Östersundsposten om en så gullig grej. I motsats till våld och elände händer det positiva saker.

I Klövsjö smyger två tanter upp mitt i natten och målar en skabbig busskur.

Inte nog med det. Man förskönar med gardiner, blommor och tavlor och sätter till och med dit en skål med smågodis.

Tanter är FANTASTISKA. Synd bara att det finns så få kvar.

Äsch då föresten man är väl faktiskt en tant själv men det har jag glömt bort

Attans.


Så till förfärliga gubbar. Man kan ju få något psykbryt när man hör att Saabs chefter eller styrelsledarmöter har höjt sina löner men otroliga procent. Samtidigt vet man inte om dom anställda får ut sina löner.

Så står nån attans chef och ska förklara att man fått mer ansvar så man måste ha en miljon om året för att klara det. Pytt i pyttipannan. Ansvar. Det vet man väl hur det blir. Går det bra tar man åt sig äran och går det åt pipsvängen skyller man på personalen. Det är nog så enkelt att man vill suga ut det mesta pengar man kan innan det går åt pepparn med alltihopa. Hade man någon skam i kroppen skulle man se till att personalen skulle få betalt först.

Dessa FÖRFÄRLIGA gubbar.

 

För att gå tillbaka till äventyret förrgår blev det så här i korta drag.

Sedan moster B åkt hem började jag kasta in ved och då kom gamla A. Han kastade in resten av veden och sedan fick han lite fika och en flaska svartvinbärssaft som tack för hjälpen.

Sedan kom StockholmsKarin och tog adjö. Dom ska åka tillbaka till stockholm nu.

Sedan for gamla Anders och jag bärjade plocka bär.

Då kom datafia med man och fick kaffe på förstukvisten i kvällssolen.


När dom åkt började jag plocka bär. Då kom broder O med fjälla. Dom hade tänkt fiska lite så vi gick ner till sjön.

Jag tände en brasa och satt mig för att värma min trumma.

Så kom broderO:s son. Han har en ny fjälla som också var med. Dom for också ut på sjön och sedan mörkanade det ganska fort.

Jag tände lyktor och eldade och spelade på min trumma.


När dom kom tillbaka så grillade vi korv och satt nere vid sjön tills dimman rullande in och det började bli kallt.


  Någon undrade vad jag skulle med mina stenar till. Det blev så att dom hänger på ängeln jag gjorde igår av brädlappen jag hittade vid Kanalviken för ett tag sedan. Jag har ytterligare plander för resten av stenarna men det får ni se senare.

  Idag har DataFia och jag tovat av min färgade ull. Här ligger ett flak som är kardat och klart för att göra färdigt. Det ska bli väskor till våra trummor så småningom. Det är så skönt att hålla på med ull. Det ger sådan harmoni.


Vi har suttit nere vid sjön hela dagen och det har varit riktigt skönt.

  Här hänger ett av våra tovade stycken på tork för vidare bearbetning senare.

Nu har återigen en dag gått i paradiset Fisksjön. Lite lingon har jag plockat.

Lite svartvinbär har jag saftat men annars är det bara lugnt och fridfull.


Nu ska jag steka mig en kolbulle och längre fram på kvällen kommer DataFia för att ta det vanliga bastubadet. Det är faktiskt 19 grader i vattnet så vi ska nog klara av att doppa oss men någon längre simtur blir det nog inte.


Dagens ord: För pengar sjunger den stumme och dansar den halte.

 
 
Karin

Karin

19 augusti 2011 17:21

Här rullar det på, det ena besöket efter det andra.
Och nu blev det ju korvgrillning vid sjön, som du ville.
Vilka fina väskor det ska bli! Det måste vara roligt att ha en egenhändigt tovad väska.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ingrid

Ingrid

19 augusti 2011 21:53

Visst är det fasligt att gubbarna ska ta för sig så oskäligt! Man kan verkligen bli mer än arg när man hör deras resonemang.

Hos dig är det full fart som vanligt, ser jag. Tänk att ni ännu har så varmt och skönt i vattnet. Det låter helt underbart.

Ha en fin helg!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Selma

Selma

20 augusti 2011 08:09

Så underbart med busskuren. Det var ett bus i min smak.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Ingen bild

Ewan

20 augusti 2011 09:21

Åh,fina färger i ullen.
Tänker på dig när jag är ute i svampskogen.
Svampar som kanske du hade kunnat använda,när du färgar.

Kram på dig och Härlig helg!
Ewan

 
Lena

Lena

20 augusti 2011 13:57

Vilka härliga ullstycken! Jag gillar också ull och köpte ullgarn på Selånger marknad. Nu ska här stickas varma vantar och sockor. Men först en tur in i vinbärsbusken. Ha det!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

20 augusti 2011 23:03

Så mycket som händer..runt dej...Inget står stilla. och det är ju skönt.
Så fint konstverk du gjort...den fina ängeln!! Och så har ni kardat också....
TANTER..ja idag så pratde vi några om "TANTER"..det finns inte så många "tanter" idag!!
När man var barn..så var 60+ "tanter"..dom hade hatt, cardigan och en stor handväska...
Idag så kan man inte ens kalla dom "snärtiga" 80-90 åringarna..för "TANT", ja allting har förändrats...
Kram till dej Anita och jag önskar dej en trevlig helg!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Ingen bild

zaq

21 augusti 2011 08:34

Åh, underbara färger, man riktigt önskar att man kunde få stoppa fingrarna i den och även lukta på, brukar ju ha en skön doft tovad ull...

 
Skatan

Skatan

21 augusti 2011 15:04

Ja jag tar det man blir arg på först: Fy f-n för dessa girigbukar ... och de blir bara fler och fler. Och för det mesta är det gubbar. Fast jag hörde på TV här i Österrike att en kvinnlig politiker roffat åt sig massor av pengar och fick fängelse i två år ... så en och annan kvinna finns det också (men dom åker alltid dit också ... av någon anledning ... hmmm )
Men Tanter med stort T ... som du och jag och några till ... blir det färre och färre av. Visst skulle vi kunna ha kommit på det där med busskuren? *fniss*
Du har också en förmåga att göra vardagen och helgdagarna med för den delen ... att göra dem magiska och vackra ... du gläds åt "det lilla" som ju egentligen är "det stora" och det viktigaste i livet. Kram på dig! Och hälsa alla som jag känner!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Janne

Janne

21 augusti 2011 17:50

Jag tror du tillhör dom tanterna som gör folk glada. Ha en fin dag nu !

http://badbollen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards