Alla inlägg den 7 september 2011

Av Anita - 7 september 2011 13:08

  

När jag åkte hem från tandläkaren hörde jag Höstvisa med  Cumulus på radion. Försökte hämta hem den till er från youtube men klarar inte av det.

I vilket fall är den så på pricken som mitt humör just nu.

....skynda dig älska dagarna mörkna minut för minut.


Varför så nerstämd undrar ni?

 

Inte hjälper det att borsta tänderna när gamla plomber från 60-talet ger upp. Visade sig att den tand som är viktigast måste göras en krona på för att den ska hålla. En provisorisk fyllning blev dagens grej och chockbeskedet om att det skulle gå på 4000 kronor att fixa den.  Enda ljuglimten av det besöket var att tandläkaren hade enormt vackra bruna ögon.


Precis det här som inte skulle få hända. Nu när jag precis lagt ner mina pengar på en värmepump och till och med lagt ner några 100-lappar på färgen till köket så händer det här.


Nu sitter jag här och funderar över hur jag ska kunna klara av det och vet att de enda pengar jag har är de till att köpa ved.


Frysa eller inte kunna tugga. Vilket jävla val. Som att välja mellan pest och kolera.


 

Utanför pågår älgjakten för fullt och regnet strilar ner och dom sitter som blöta kråkor i sina regnrockar och kurar på passen. Där kan dom gott sitta.



Filmen "Jägarna 2" går på bio här nästa söndag och inte nog med det Lassgård kommer att vara här i egen hög person. Han härstammar härifrån och hade morföräldrar i en liten by i närheten.


Filmen bryr jag mig inte om. Jag har sett jägare alldeles nog men Lassgård vill jag se i verkligheten för han är en så underbar person och duktig skådespelare. Det kan vara värt 60 kronor att se honom bara och så får man filmen på köpet.


Vad mer. Jo jag tycker att det är så roligt att se på bloggen vad som hände den här dagen för ett år och för två år sedan. Man glömmer fort. Ifjol den här dagen var jag och Lekkamraten ute på sjön och det var soligt och lugnt och en härlig höstdag. Lekkamraten föresten. Det var länge sedan jag pratade med honom. Får nog slå honom en pling.


I måndags var jag på Håsjögården. Det skulle komma 80 personer och titta på kyrkan och fika. Det var såna som var med i nogot som hette "Träakademin" och vi trodde att det var ett gäng gamla gubbar men det visade sig vara 2 fulla bussar med ungdomar som går på en skola i Kramfors som är specialicerade på gamla hantverk.


Vilka underbara ungdomar. Dom var så otroligt intresserade Fotograferade i kyrkan och i alla små detaljer och frågade och frågade. Tror att dom blev där nere i en och en halv timme och tittade. Det är så trösterikt att se att det finns ungdomar som vill ägna sig åt hantverk. Verkligen härligt.

 

Härom kvällen blev jag sittande framför tvn och såg en film som handlade om en amerikansk författarinna som åkte på en resa till Toscana i Italien och blev kvar där i ett gammalt hus. Det var en underbart romantisk och gripande film precis vad man kan önska sig.

 Det behövs både romantik och kärlek åtminstone på film. I verkligheten så sprutar det minsann varken romantik eller kärlek över en minsann.

Inte pengar heller vad det anbelangar.


Så slutar jag min nedstämda eftermiddag med ett dagens ord som är helt åt helvete vad jag kan se.


Den som inte har tur i pengar har tur i kärlek. pssssss har jag då aldrig märkt. Undrar vilket ägghuvud som kommit på det där.


Bara för att muntra upp mig kommer det här lilla illasinnade grejen. Så ni kvinnor som undrar varför gubben pissar på golvet i toan kanske ska avråda honom från att borsta tänderna samtidigt som han pissar.

 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards