Alla inlägg den 24 september 2011

Av Anita - 24 september 2011 19:52

  När alla har åkt och vinden mojnat tar jag min trumma och går ner till sjön. Tänder en brasa och sitter där nere tills det mörknar och hör lommen ropa och elden spraka och ger mig en stund av eftertanke och ro.

 

Vi börjar väl från början med att jag kan konstatera att idag har varit en väldigt bra och trevlig dag när man tittar tillbaka på den.


Började i morse med att PappersBeda kom och började med väven. Nu har hon dragit egenom det sista och kan göra ett litet försök att väva.

  Vi kom i bryderi om vi ska ha gult, vitt eller grått som inslagsfärg men vi lämnar och låter tankarna gro ett tag så får vi väl se.


Ett klokt råd är att om man inte vet hur man ska göra så kan man låta det vara så kommer nog svaret till en.

  Äntligen en dag full av solsken efter lång tid av gråväder och regn.

Känns lite bättre inom en också och än bättre blir det när min svägerska och brorsdotter med ny kille och framför allt LILLE LIAM kom . Den killen är det goaste och raraste jag vet och klok och snäll. Det är en fröjd att få träffa honom. Vi gick till sjön och han stod och kastade med sitt lilla kastspö. Långt ut kommer han också.


Så äter vi lite paj och brorsdotterns nya killer fixar med min dator så nu kan jag använda min skrivare. Jättebra.

  Sedan vi ätit middag åkte dom och jag tog som sagt min badstrandsrunda med katten Oskar som sällskap. Det har regnat så mycket att det knappt är någon sandstrand kvar. Det är lika mycket vatten i sjön som det brukar vara vid vårfloden.

  Det har gulnat lite mer i träden nu och färgerna är vackra. Allt är vackert innan snön kommer och förstör alltihop och vi får gå in i den helvetiska mörka kalla tiden som vissa gillar. För mig är det helt oförklarligt.


Nåja igår kväll var jag iväg till Hammarstrand och hälsade på Sofiepropp. Vi gick och åt pizza och sedan såg vi på en film och pratade och hade trevligt.


Vet att jag var jättesur och elak  sist jag skrev. Det jag lärt mig på positivitetskursen var totalt bortblåst.

Jag såg bara enländet med trasiga grejor,trasiga tänder och pengar som jag inte har.

men nu är det ju så att allt ordnar sig på något vis.


Visst kan jag stå och diska för hand men eftersom jag för det mesta har folk här på fika och middagar så blir det mycket disk. Vore det bara jag själv var det väl ingen sak men jag tycker att min tid är så viktig och kan användas till bättre saker än att stå i en diskbalja. Skit samma. Det ordnar sig nog.


Jag har så mycket att skriva om men det kommer en dag imorgon också och det får inte bli för långt för då blir det jobbigt att läsa och ni har väl annat för er en lördag kväll.


Dagens ord: Bekymra dig inte över gamla problem det kommer snart nya.





Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards