Alla inlägg den 29 september 2011

Av Anita - 29 september 2011 11:29

  Det har varit ett riktigt skitväder några dagar igen. Med det menar jag storm så huset har skakat och regn, inte det mysiga duggregnet utan skurar som bara forsat ner från himlen.

men.....det kunde varit värre. Det har i alla fall inte varit kallt.


Som ni ser nu så försöker jag febrilt söka efter det positiva i allt och med mitt sura humör är det inte så lätt.


Nu skaffar jag teliamobil för att slippa att åskan slår ner i bredbandsmodemet. När jag äntligen fått till det så vad händer då. Jo ingen åska men fel på mobilmottagningen. Hela dagen igår och halva idag. Hoppas bara jag hinner skriva det här innan det är färdigt igen

men......nu funkar det i alla fall just nu.


Jag hittade mina gamla skivor från 60-70talet. Tyvärr kan jag inte spela dom och en del var det bara skivfodralen kvar

men...... tänk så fantastiskt youtube: Där fanns alla mina gamla nostalgista favoriet  Little Tony med cuore matt från 67, Lobo med I love you to want me och en massa annat. Vilken stund. Jag skulle ha delat med mig av dom

men.....jag vet inte hur man gör för att få in youtubegrejorna på bloggen.


En rolig grej till hörde jag på radio Jämtland igår. Vår Lars Persa som sjunger på jämska har gjort "Rör int  foppatofflorna min" Så kul bit och faktiskt

foppatofflor har blivit mina favoriet. Sonen tycker att mina lila är förfärligt fula men det skiter jag i. Jag behöver inte längre vara vacker. Det är fördelen med att bli en gammal kärring. Det är inte ens ide att försöka.


Jag fick min värmpepump härom dagen inmonterad. Nu står den här och fräser och ger värme. Bara för att prova den för det är inte kallt ute

men.....man måste ju prova.


Bruna bönor åt jag med tjejerna på hotellet härom dan i tisdags närmare bestämt. Gott gott

men......jag säger bara det. Tur att man bor ensam. Katten Oskar låg inte ens hos mig på natten och ändå låg jag inte i brakskitarna dal.   Just nu känner jag mig lika taggig som den här tisteln.


Igår såg jag att det var ganska nödvändigt med en städning. Jag provade nya dammssugaren som jag fick när jag köpte värmepumpen och kan man tro vilken grej. Herre je vad den sög. Trodde den skulle ta med mattor och allt. En makalös makapär. Jag hatar snabeldrakar.


For för att handla lite grann och nere på byn fick jag storpunka på bilen. Lyckades komma in på sidan och så började det.

1. Bakluckan går inte att öppna på vanligt vis.

2. När man öppnat den ramlar den ner i skallen på en om man inte har något att sätta upp den med. Det hade jag INTE.

3. Vingla upp och hålla emot medan man försöker få ur reservdäcket och alla grejor man ska ha. Allt fastskruvat fint och ordentligt.

4. Regnar

5. Jag har en jättebra grej man skruvar av muttrorna på däcket med men en mutter satt så fast så jag orkade inte få av den. Tänk er en enda mutter.

6. Bilarna susar förbi, framför allt lastbilarna och som sagt. Jag är ingen ung vacker flicka längre så ingen stannar.

7. Ska jag vandra iväg och leta efter någon i något hus som ska kunna hjälpa till.

8. Mobiltelefonen funkar naturligtvis inte.

men.......då kommer en av mina fd åkardrängar och han stannar och fixar allt på en liten stund.

9. Så jag tar tillbaka allt jag sagt om åkare. Det finns ju faktiskt en och annan som inte är vägarnas marodörer utan vägens RIDDARE. Tack för det.

10. Åker på macken och lämnar in det trasig däcket och måste köpa ett nytt.

Så nu har jag utgifter upp över öronen.

Tandläkaren

Värmepumpen

Nytt däck'

men här gäller det att vara positiv utav bara faaaaan.

Jag vann 35 kronor på keno och solen har kommit fram så jag kan gå ut och stöka i trädgården.


Som sagt

 

Dagens ord: Efter regn kommer solsken (i bästa fall) Allt har ett syfte även stenarna på vägen.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards