Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Anita - 2 januari 2012 14:39

Landet som inte längre är hette ett program som jag såg igår kväll. Det handlade om en bondgård i Småland som drevs på gammalt vis av ett par och mannens bror. 10 år fick man följa det som händer där och det var så sorligt och vackert. Jag kände igen så mycket. Kornas råmande i ladugården, man kunde nästan känna lukten av ko och gödsel och så som det vår då för länge sedan.


Lite ledsen blev man när frun dog och gubbarna inte orkade med sina djur längre och allt bara rasade omkring dom och förmodligen försvann det fina jordbruket.


Jag kan inte låta bli att tänka på hur det kommer att se ut här om 10 år, en by där vi nu är 2 personer och för 10 år sedan var vi många kvar. Känns så sorgligt men jag ska låta bli att tänka på det.


 

Nu sitter jag här med mitt ryggskott som ju faktiskt är lite bättre men långt ifrån bra. Som tur är så skottar Sonen annars vet jag inte hur det gått.

Min fina amaryllys skötte sig och slog ut precis på julaftonen som sig ska. Vacker röd och lysande.


 

Nyårsaftonen firades hos broder O med god mat och trevligt sällskap. Jag vet nte hur många vi var men runt 13-14 kanske.

 

Lille gullige Liam var så fint i sina snygga kläder och det var en trevlig kväll.

Vid 12-slaget gick vi ut för att segla iväg luftballongerna med ljus i.

Tyvärr blev det en liten olycka med champanjeglasen men va sjutton.....det blev väl bra ändå. Det var 22 grader kallt och vintern hittills kallaste dag.

 

Sedan skulle jag köra hem i Kinabrors automatväxlade bil en fasa för mig som både hade ont i ryggen och är en riktigt fjaska på att köra bilar jag inte känner till, dessutom mitt i natten. Som tur var så var det bara Kinabror och sonen som skulle åka och dom skäller  i alla fall inte på mig så vi kom hem helskinnade.


Igår var en lat dag. Vi fick främmande av AMV. vi for och handlade lite för vi skulle äta plankstek och sedan satt vi mest framför tvn och slöade och jag låg på spikmatta för att få till ryggen en aning.


Det snöar idag och sonen har skottat och jag har inte gjort så mycket. Dom andra har åkt till Alnön för att hälsa på.

Ett nytt år och jag ska göra mitt bästa med att hoppas på att allt blir bra. Det heter Tilltro och Positivitet och det har jag ju lite svårt för som ni vet.


Dagens ord får därför bli: Bakom molnen skiner alltid solen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards