Direktlänk till inlägg 10 april 2012

OLD TRAIL TOWN

Av Anita - 10 april 2012 12:49

 

På söndagen bestämde hela gänget oss för att åka på marknad till Hällesjö, en liten by som minsann inte alls är död. En av mina favoritbyar, där har  jag dansat varje sommar, gått på hembygdsfester och den ligger så fint vid en sjö med höga backar upp mot åsen. Där finns gamla vackra trähus och det är något speciellt med den här byn och de här människorna läs gärna på deras hemsida hallesjo.se 


Nåja, vi möttes av en häftig påskkärring med stora pattar.

På slingrig väg kommer vi till den nya attraktionen Old Trail Town

 

Här har man byggt upp en vildavästernby med allt vad som finns på en sådan. Fängelse, affär, bordell, bar, begravningsbyrå och en massa annat. Så häftigt och kul.

 

Visserligen var det lite kallt och ruggigt men själva hövdingen  Morgan Cane var välklädd i mössa av prärievarg och päls därtill.


Vi köpte korv och ost och fikade vid elden. Vi mötte AMV med hela sina familj, barnbarn. Tror att dom var så där 7 stycken. Tyvärr började man snart frysa så vi bestämde att vi hela gänget skulle åka hem till mig och värma oss.

 

Barnen såg med stora ögon på cowboyarna som gick omkring lite överallt så det blir nog att åka tillbaka till sommaren då det är lite mer liv och röresle och djur att titta på.

En sån liten by behöver eldsjälar för att få till något och sådana finns det minsann där och jag är full av beundran för människor som har energin och viljan att få en by att leva. Bra gjort!


Så for vi då hem och tände i braskaminen och drack kaffe framför brasan och försökte tina upp våra kalla kroppar.


Igår var en lite lugnare dag. Vi for iväg och handlade, gick ner till sjön och tände upp en brasa och frampå eftermiddagen kom min brorsdotter och pappersbeda och kompisen M. Så går dagarna i flygande fläng  och ska man nu klaga på något så är det vädret och min onda fot som gör det omöjligt att gå några längre sträckor.


Klaga måste jag väl annars skulle ni väl inte känna igen mig.


Dagens ord: Livet är vad du gör härnäst.

 
 
Margit

Margit

10 april 2012 14:00

Fin a bilder..och så mycket spännande ni hunnit med..även dennna gången!!!
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
margareta wårenius

margareta wårenius

10 april 2012 18:08

Men så spännande! Överallt behövs det entusiaster. Annars blir det inget. Så hatten av för entusiasterna. Kul inslag du gjorde!

margareta

http://margaretawarenius.blogspot.com

 
Janne

Janne

11 april 2012 08:22

Hej! Mycket intressant litet ställe. Ja det finns många små smultronställen i vårat land. Ha en fin dag !

http://skogsduvorna.blogspot.com

 
Rose-Marie Tell

Rose-Marie Tell

14 juni 2012 11:36

Hej!
Kul att läsa om Old Trail town såhär, min mamma och hennes man är de som startade detta så jag var också där då i påsk och brukar vara där på sommaren eftersom Old Trail Town är byggd på min sambos mark. Vi har gården som fritidställe numera.

På Lördag 16 Juni hålls barnensdag och den 15 juli är det familjedag och sen den 28 Juli är det westerndag med Peacemakers westernshow, musik med Woodstate och på kvällen hålls saloon öppen.
Annars är det öppet Juni Torsd-Sönd 11-18 Juli alla dagar 11-19 och Aug torsd-sönd 11-18
Välkommen åter!

http://www.rosetta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards