Alla inlägg den 25 april 2012

Av Anita - 25 april 2012 09:05

Egentligen började igår morse när jag skulle åka på jobbet. Upptäckte att det var 14 grader varmt inomhus och att märmepumpen betedde sig underligt. Försökte starta om men fick inte till det.

Efter goda råd av kloka killar igår så lyckades jag starta om den och den fungerade men i morse var det likadant igen. Skit, den var ju dyr och borde ju fungera.

 

Ute på bron har jag en liten fågelgrej och tillsammans med fåglarna låg 3 st stora stenägg, samma storlek som ett vanligt hönsägg.


Imorse låg  fåglarna omkullvälta och alla tre äggen var borta.

Jag vet ju att ekorrarna håller till på bron men dom orkar väl knappast släpa iväg så tunga ägg. Borde i så fall ha släppt dom någonstans på marken.

Räven gör ju sin dagliga vandring hit men även om han fått för sig att det varit riktiga ägg så känns det konstigt att han skulle ha släpat iväg dom.

Återstår skatparet men det känns inte som om dom har nog stor näbb för att ta med sig ett så pass stort ägg.


Konstigt?

 

Vilket fall är det ju ett djur eftersom prydnadsfåglarna var omkullrivna.

Synd men jag kan tro att dom gjort sig ett väldigt jobb för att släpa omkring på 3 st stora ägg. Undrar hur dom tänkt och om dom är glada för sina ägg.


Känner mig lite låg för det har hänt så mycket tråkigt runt omkring mig just nu, bla ligger min älskade faster på sjukhus och en hel del annat har också hänt.


Idag lyser solen i alla fall och jag ska ägna hela dagen åt att kratta, ta fram mina blommor ur källaren och ta ut dom i växthuset. Tänk så bra jag har det som får vara ute när det är fint väder.


Jag ska klyva ved, städa strandstugan, dika ur diken, kratta, rensa rabatter, räta upp rasade staket, fixa i växthuset. Ja listan av vad som ska göras är oändligt lång. Dessutom skulle jag göra en del inomhus också som att putsa fönster men innesysslor skiter jag i nu. Nu ska här fixas ute och jag gillar det. Ja inte att klyva ved förstås. Jag HATAR allt som har med ved att göra. men...


Dagens ord Det måste finnas tid för att inte göra någonting. Att sitta stilla och titta på fåglar och få vårens första fjäril att landa på min hand. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards