Alla inlägg den 27 april 2012

Av Anita - 27 april 2012 12:44

 

Nu är jag riktigt riktigt förbannad.

Sitter här med mina räkningar som bara väller in.

Vet att jag har restskatt fast jag nästan inte tjänat någonting och har ni någnosin tänkt på hur stor del av er inkomst som går till skatt.


1/4 del av era redan skattade pengar går till moms. Bensinen är det moms och hälften av bränslet är dessutom skatt fast det inte står något om det på räkningen.


Så den där förbaskade tvlicensen som är 2000 kr per år och då kan du inte ens se på tvn längre utan att ha parabol eller annan dosa som kostar. Alltså kostar det att bara lyssna på radion. Dessutom fuskar många med att betala och det skulle jag göra också om jag kunde men jag är ju redan fast i fällan tacka vare min feghetet att betala det man ska.


Ser på mina räkningar att bara på dom är det 2900 kronor i skatt och då har jag redan betalat 35% på pensionen och lönen. Det är precis som förr i tiden då fogdarna red runt och straffade fattigt folk och drev in pengar. Det är bara mer sofistikerat nu för tiden men samma skit är det.


Jag har inget emot att betala skatt om jag bara visste att det gick till barn, sjuka och sådana saker vi behöver men pytt skit i pannkakan.


Hör här Jag blir så förbannad så snart får väl jag också någon strok av rena ilsakn. Prata inte med mig om positivt tänkande!!!!!!!

Min älskade faster har fått två strokar sista veckorna. Den sista i sitt ena ben så hon kan alltså inte förflytta sig över huvud taget.

Då ligger hon i ett rum utan LARM. Man har inte haft råd att skaffa LARM. På ett sjukhus där människor ligger och är totalt handikappade och knappt orkar prata.


Hon hade väl försökt komma i rullstolen för att ta sig till toan skulle jag tro med den påföljden att hon ramlade och bröt fotleden och inte nog med att hon inte har någon styrsel i benet nu är hon gipsad och hur sjutton ska det gå nu med den stackars gamla människan.


Vi har inte råd med sjukvård?

 Vi har inte råd med skolor? Nu ska man dra in ytterligare skolor och det så fina tänkandet om att spara energi på att köra mindre bil har man totalt glömt bort. Nu ska man skicka barna miltals varje dag med buss och bränna disel. Jaha så var det med det energitänkandet!


Vi har inte råd att laga vägar heller åtminstone inte i norrland. Däremot att bygga fler rondeller i storstäderna finns det minsann pengar till och till att hjälpa storindustrin och vapentillverkningen och alla korrupta politiker som tjänar mer än vad jag gör på en livstid bara på någon månad. men....... det förstås dom jobbar väl mer än 24 timmar om dygnet hör man ju att dom säger. Sedan kan man ju få avgångsvederlag och ingen spark i aslet som egentligen skulle behövas på vissa ställen.


Nåja, ut och avreagera mig på att byta till sommardäck. Blir man nog förbannad så går det kanske lätt.



En postiv sak hände igår. PappersBedas och mina plädar kom från ruggningen och dom blev så fina och mjuka och lena.

 

Dom är färgade med lite olika mest lök, björk och svampar av olika sorter. De mörkare ränderna är krapp och de blå färgerna är flugsvamp och blåbär.


Det har tagit lång tid innan vi blev  klara men nu ligger dom här och lyser som solen och luktar så gott av ull och såoa och sommar.


Dagens ord: Rik blir bara rikare och rikare. Fattig blir bara fattigare och fattigare Orättvist?

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards