Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Anita - 6 maj 2012 10:34

 

Ni behöver bara titta på bilden så förstår ni.

Igår morse vaknade jag till att det fallit en dm blötsnö. Stackars flyttfåglarna satt i fågelburen och åt solrosfrön och fick inte alls gå omkring och leta insekter och mask på gräsmattan.

Vägen som redan innan var en riktigt blötsopp med stora hålor var nu som att köra i chokladpudding.


Jag skyndade mig att åka iväg härifrån. Nu är det så att när man kommer ner till Hammarstrand och bort över Bispgården efter indalsälven då är det snöfritt och där regnar det istället. Många gånger funderar jag över varför just jag har hamnat på snöigaste och kallaste stället här runt omkring.

Jag måste ha gjort något hemskt i föregående liv som jag ska straffas för nu.


Till alla positiva människor som menar att det kunnat vara värre har jag bara ett att säga. Det kunde ha varit bättre också.


Och------bättre blev det. Ett gäng tjejer drog i väg på Qvinnspiration en mässa i Bispgården där man kan få prova på olika saker som olika sorts dans, garnfärgning,näverslöjd, flugbindning och en massa annat kul.

Hälsogrejor som kroppsscanning, zonterapi, massage.

Dessutom föredrag och försäljning av lite olika saker.


Vi gick på trummeditation, målade lite och jag gjorde kroppsscanning och fick reda på att jag hade en del muskler i alla fall och inte bara fett. Rent av var jag 61 år istället för 64. Nåja, jag hade väl hoppats på att man skulle säga att jag var runt 50 men som sagt. Det kunde ha varit värre!


Så samlades vi hela gänget och gick och ut en fantastisk god lunchbuffe med massor av nyttiga grönsaker och goda grejor.


 

Åkte hem till DansBritt och där fick jag avsluta eftermiddagen med att få massage på mina fula, trötta åderbråcksben och sitta i hennes mjuka soffa efteråt och äta små mackor med brieost på och dricka nyponte.

Ja som ni hör så hade det kunnat vara värre. Det blev ju trots allt en ganska bra dag trots vädret.

 

Så åkte jag hem och behövde bara komma upp för "mansjöbackan" så låg snön kvar. Hemma var det blött och trist och blåste isvindar från sjön. Bara att gå in och upptäcka att värmepumpen hade börjat toka sig igen och att det bara var 14 grader inomhus. Jajamän det gäller att vara postiv.


Idag började jag dagen med att försöka fixa den attans värmepumpen men nu har jag gett upp och stängt av skiten. Bakade en sockerkaka tills väggubbarna ska komma för vi ska ha vägmöte idag.


Ute blåser en isande vind men snön verkar ha tinat bort till stor del i alla fall.


Dagens ord: Det hade kunnat vara värre men för sjutton. Det hade kunnat vara bättre också!!!!!

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards