Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Anita - 7 maj 2012 16:23

 

När en sån som jag vaknar och ser att sjön är öppen och att det är lugnt och solen skiner då känns ett lite sting av lycka i hjärtat. Äntligen. Äntligen.


Sedan kommer det.

Alla tankar och allt vad jag ska göra och som jag verkligen VILL göra och så blir det lite rörigt.

Börjar med att städa altanen och ta fram trädgårdsmöbler, plantera lite kryddor i krukor och gå omkring och slå ner pinnar.


Hämta flaskan med björksav och tillsätta citron och ta en klunk av vårens energidryck, nästan gratis. Det ni.


Lagade rasade trädgårdsbågar och greja.

Ta bilen och fara ner till byn och sköta om katten Tusse en stund.

Dra upp resten av vägpinnarna och ta hem dom.


Sen började det blåsa, kallt och ihållande. Då får jag för mig att jag äntligen ska ta och måla dörren på insidan. Min tanke är en stor bild av en ingång i en härlig trädgård men så tog den energin slut.


Laddade min borr för att laga kring vinbärsbuskarna men så tog den energin slut.

 

Så kom en hälsning på min telefon. Eftersom jag har den gamlaste mobil man kan ha kan man inte se bilder utan får gå in på telia på datorn.

AVUNDSJUK jag. ??????

Min bästa vän AMV med man är i Grekland. Hon säger att det är 25 grader och hon har badat två gånger. Åååååååå


Så börjar det regna (det snöar inte i alla fall) Det börjar blåsa kallt och visst jag har att göra inne.


Igår var det vägmöte här hos mig och faktiskt var det 8 personer en fördubbling mot vanligt. Några nya ansikten på nya sportstugeägare och det var så trevligt.


Efter det plockade jag upp vägpinnar efter vägen och blev både frusen och blöt men nu är det gjort.


Det ser ut som attan inne. Jag har börjat med en massa saker och ingenting blir klart. Det är det som händer när jag blir för ivrig. Börjar överallt och har svårt att fokusera och göra en sak i taget.

Tänker att jag ska göra det men när jag blir ivrig blir det inte så. Sedan jag rört om överallt så blir det ingenting helt med någonting.


Ska det vara så? Troligen är jag för gammal för att ändra mig? Ni vet, lära gamla hundar sitta och så vidare.


Sätter mig en stund och spelar Castlewill och där är det lätt.

Man bygger hus och slott och upplever äventyr och tjänar låtsaspengar så lätt som helst. Man kämpar mot drakar och svartalfer och vinner alltid. men.......det är samma problem där. Energin tar alldeles för fort slut.


 

Jag plockade fram gyckelblomster ur jordkällaren för ett par veckor sedan och kunde inte låta bli att ta in en av dom. Resten står i växthuset och bara lever men den här blommar redan och jag tycker den är så fin. Härliga gula blommor och fint gröna blad.


Nej nu ska jag gå och ta mig en grekisk sallad. Kom på att jag har grejor till det när jag såg AMV:s kort från Grekland. Får man inte komma iväg så får man väl trösta sig med mat.


Dagens ord: Ska man ändra sig eller acceptera sig själv som man är? Det är frågan?

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards