Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

ÄNTLIGEN DANS

Av Anita - 13 maj 2012 09:47

   

En blåsig, regnig lördagsmorgon bådade inte gott inför premiären på Hanssons Loge i Långsele men

INGET KAN STOPPA OSS.


DansAnn bakade bröd och bredde mackor.

Jag spelade Eros Ramazotti för att komma på danshumör och målade ögonen. Det var så länge sedan jag använt mascaran så den nästan torkat. Träningsoveraller åkte av och ersatts med danskläder.

DansBritt till och med köpte en ny blus.

Förberedelserna klara.


Nu ska det bli. Favoritbandet Jannez spelar.

Frampå eftermiddagen mojnade vinden och regnet upphörd.


Vi träffades hos DansAnn. En kavaljer fick vi med oss också. Vi danstjejer hade inte träffats på ett tag och vi hade mycket opratat.


Vi tre dansbrudar har dansat tillsammans i många år och haft så roligt.

 

Det är några år sedan det här kortet togs.

 

och......så här ser vi ut nu och inte har vi väl åldrats så hemskt mycket egentligen. Samma glada skratt har vi i alla fall kvar och det är huvudsaken.


Nästan när vi kom in genom dörren på logen så träffade jag en kille som gick på buggkurs med oss. Han hade fortsatt att dansa hela vintern och dansat gammaldans.


Så duktig han blivit. Vi dansade hambo, schottis, snoa och pariserpolka och det gick riktigt bra och man blev varm i kylan.

Så härligt bra Jannez spelade.

 

Sådan spelglädje och sådan lättdansad musik dom spelar. Visst fick vi dansa men inte förstås varje dans som man fick göra när man var ung och vacker och "gängs" men det var helt ok.


På pausen satt vi i bilen och åt Anns goda mackor och värmde oss med hett kaffe.


Trots kylan kändes det som sommar när vi åkte hem genom natten.

Det började ljusna och djuren var i full aktivitet.

En morkulla satt mitt i vägen så vi fick stanna, en älg stigade iväg med stora steg.

Det var orrar och storspov och till och med en liten hare kom hoppande och han hade inte fått sommarfärg utan var alldeles vit.


Dessa härliga ljusa nätter. Hemma sjöng fåglarna redan, ett brus av fågelsång och jag kröp ner i badkaret för att bli riktigt genomvarm. Det var -4 grader utomhus så inte kan man säga att det är sommar. Man kan i bästa fall kalla det för tidig vår.


Dans, inget är som dans.

Dans fyller hela mig med glädje och energi, har alltid gjort det och känslan är den samma, verkar aldrig bli annorlunda.

Till och med idag bubblar kroppen av fröjd och jag känner mig pigg fast jag inte sovit många timmar.


Dagens ord: Livet är minsann inte en dans, men dansen är minsann liv.

 
 
Ingen bild

Lise-Lotte

13 maj 2012 10:28

Du ser Anita, du har långt ifrån dansat din sista sommar ännu!! Härlig läsning så här en söndag förmiddag!!

 
Ingrid

Ingrid

13 maj 2012 10:49

Det var ju det jag sa, klart att du fick dansa! Så trevligt ni verkar ha haft det. Ni tjejer kan verkligen konsten att njuta av livet.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ann

Ann

13 maj 2012 14:13

Ser inte ut som det gått en dag ens. Dansa på i livets virvlande dans.

http://anbylens.wordpress.com

 
Lena

Lena

13 maj 2012 17:43

Gud vad roligt att dansa! Jannez är så bra men det brukar alltid vara överflöd av tjejer på deras spelningar. Men vad gör väl det, ni fick ju ändå dansa. Kul!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Liliann

Liliann

13 maj 2012 19:53

Härligt Anita, själv får jag vänta två veckor till, då är det premiär på Sandviken. Du såg väl att Stromboli ska köra en dans i sommar med Slipz! Det ÄR mycket bra danskvällar i sommar...längtar....
Kram på dig!

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Selma

Selma

13 maj 2012 19:59

Som jag önskar att jag kunde dansa. Får jag ett liv till ska jag lära mig det.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Soldansare

Soldansare

13 maj 2012 21:07

Visste jag väl, att du skulle få dansa! Så glada som ni såg ut på bilden, så vem skulle kunna säga nej!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Dansann

Dansann

15 maj 2012 15:10

Hej och varmt tack för senast! Vilken bra start på sommaren!!! Vi är oss rätt lika ser jag!! Ha det så gott på resan söderut!Kram !!! Dansann!!!

http://dansann.blogg.se

 
zaq

zaq

18 maj 2012 12:58

Härligt, låtrsomdu fick en bra kväll,och att danseuforin satti och gav enrgi förännu en dag!
Ha det gott på vad du nu än ska göra,kram!

http://zaq.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards