Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Anita - 23 maj 2012 20:43

 

Från iskyla till högsommar bara över en natt. Helt plötsligt så är det varmt. Helt plötsligt slår blommorna ut, gräset bara sprutar upp ur marken och björkarna grönskade bara över en dag.


Ni vet väl att jag är stundtals en surkärring som beklagar att jag bor här där det sällan är sommar men en sådan här dag är allt sånt glömt och jag inser att jag bor i paradiset.


Började med att ta fram gräsklipparen och det brukar ju vara ett elände men jag har gått på kurs för att bli mer positiv så jag gör en kovänding. Pratar med gräsklipparen, att han ska få komma ut i solen, oljar lite och fyller på, slipar lite på knivar och under över alla under så startar han på första draget. Fint fint.


Så kommer grannen ut och tycker att vi ska ställa undan sparken (vi betyder att jag ska göra det). "Vi" ska äta surströmming till lunch (jag fixar) och då är det sommar.


Så mycket man hinner med när solen gassar. Växthuset, rensat och planterat i kryddgården.

Gjort iordning runt min lilla indianhydda, planterat ärtor m m


Svalorna fladdrar omkring och sjunger sin glada mysiga sång. Ekorren äter bröd ur handen. Fjärilar och humlor far runt i yr dans.


AMV:s man är i sportstugan och kommer och hjälper mig att bära ut hamocken och vi sitter och fikar en stund i solen.

När jag rensade min ena blomrabatt får jag se att en hel familj toppmurklor sticker upp ur marken och jag tar in och smörsteker dom och äter på macka.

 

Går ner till sjön för att se om vattnet sjunkit undan men det är fortfarande väldigt högt. Sköljer ansiktet i sjövattnet och det är lite varmare faktiskt och skönt att svalka ansiktet för solen har tagit på skinnet idag.


 

Så gör jag iordning på farstukvisten för där ska man sitta och se solnedgången, nu när det går att vara ute på kvällen.

Ikväll blev det inte så. Jag och DataFia skulle städa i Håsjögården och då gjorde vi det och tog oss en promenad.


När jag åkte hem på den nyskrapade och fina vägen så for jag bort väst i gålan för att se till lite.

På gubbflon stod det 7 (jo ni hörde rätt) 7 älgar så mycket har jag aldrig sett samtidigt. Dom brukar ju inte gå i flock. Jag blev förvånad och hade förstås inte kameran med. Det hade ju blivit en pangbild men det är ju typiskt. Kameran är sällan med när man verkligen behöver den och jag har inte ens kamera på min mobil för som ni vet så har jag den gamlaste risigaste mobil som finns men den går att ringa på.


Nu tror jag att jag ska smöra in mina ben och armar med något svalkande för solen har gassat på mitt skinn idag.


Dagens ord: Ibland är livet ett rent trolleri och det mest fantastiska kan hända.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards