Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Anita - 12 juni 2012 15:19

 

Tur att jag inte har någon karl som behöver skämmas för mig kom jag på härom kvällen.


Bastubad. Ljuvlig junikväll. Jag satt på bryggan och sjön var spegelblank och glänste som silver. Spelade på min trumma och hörde ljudet eka över sjön.

Bastade och gick ut en stund ur bastun för att svalka mig lite. Satt mig där spritt språngande naken med bara långhåret som dolde en del av mig. Satt där naken och spelade på min trumma av hjärtats lust.


Då får jag se att det står två människor och en hund borta på badstranden. Tysta, förstenade och  dom bara glor.

Ja, förstår att man inte väntat sig en naken spelade kärring mitt i ödemarken och som dessutom spelade trumma.


Föresten ödemark och ödemark. I söndags började sommarfolket komma lite smått.

Nu hörs motorsågar, hammarslag och gräsklippare. Röster och barnskratt, bilar på vägen. Grillrök från eldarna och inte minst myggen har kommit. Ettriga och hungriga biter dom vilt. till och med mig som brukar klara mig rätt bra.

 

Nere hos AMV är det värst. Jag hade förmånen att äta med dom i söndags och jag svalde nog en del mygg också.

Jag gillar när sommarfolket kommer och äventyret börjar men myggen kunde gärna få hålla sig borta.


Igår började timmerbilaran köra igen och det är med livet som insats man kan vara på vägen.

Dom kör som galningar på den här smala vägen.

Jag skulle gå ner till AMV när det kom en bil susande. Borde man inte sakta in? Nehej inte.

Jag fick kliva ner i diket. Nygrävt , fullt med mjuk lera som jag sjönk ner i ända till fotknölarna, håret fullt med bark och skit och ögonen förblindade av sprutande grus.


Visst vet jag att dom har taskigt ställt och måste köra fort för accordet? Vet att man inte kan sakta in i motbacke men här är det jävlar anamma platt. Vägens riddare???? Jo pytt. Förbannad är ordet.


Som sagt det rör på sig lite nu. Igår träffade jag AMV:s man, SnickarMagnus och Nygrannen K. På kvällskvisten var M och jag på handelsträdgården i Bispgården.


 

Annars småregnade det från och till och jag ägnade dagen åt att måla insidan på ytterdörren.

Samma här, om jag hade en man skulle det nog inte falla honom på läppen att man målar sånt här på dörrarna. Stilrent kan man kanske inte säga att det är men........jag gör som jag vill. Det är min dörr och mitt hus och jag målar vad jag vill, när jag vill.


Tänk att få bestämma själv. Äta vad och när man vill, fara bort när man vill, se vilka tvprogram som man vill.

Strängt taget har jag det bra när jag ser och hör hur andra kvinnor har det med sina män som dom måste ta hänsyn till.


Visst, min motorsåg är något fel med men dom som tittat på den är lika dumma som jag fast dom är män så det finns ingen garanti att man har någon fördel av männen heller.


Apropå ingenting så hittade jag min bortsprungna hammare idag inne i en vinbärsbuske och härom dagen när jag städade strandstugan upptäckte jag varför man låg så illa där. En yxa låg under madrassen och det var inte ens min yxa. Nytt mysterium. Vem har lagt den där och varför?????


Dagens ord: Svart och vitt, gott och ont, försluster och förtjänster. Det är det som kallas balans.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards