Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Anita - 23 juli 2012 08:33

Nähä inte är det trist här i juli månad minsann. Man hinner knappt med och ändå missar man en del man velat vara med på.


Förrgår kväll var det dags för broder B att ha grillfest. Det var ungefär som den där reklamen med filtarna som ni sett på tv. Kallt förfärligt kallt och plan 2 fick det bli. 20 personer knökade ihop sig på AMV:s altan för regnet hängde i luften. Ganska snart flyttade vi in och det är en himla tur att det finns så mycket plats i hennes timmerstuga.


Dagen därpå var det cykeltävling på byn. Nej egentligen en tipsrunda där man kan cykla runt en mil och svara på frågor.

 

Hela Fisksjögänget drog iväg men jag och Sofiepropp gick den kortare rundan.

 

Naturligtvis kunde man köpa kolbullar och korv och samma gubbar stod där och stekte.

 

Om ni inte har hört talas om såpbandy så ska ni få höra nu.. Man lägger ut en pressening på backen och slår på vatten och såpa och sedan spelar man.

 

Tro inte att det är lätt men inga benbrott eller andra skador såg jag men naturligtvis många vurpor.

Mest killar spelade men ett par tappra tjejer var också med.

 


Att det kan vara så kallt i juli kan man inte förstå men inget kan hindra mig från att fara på Björnlogen i Storåsen för att dansa. Kinabror och jag drog iväg dit. En dansplats som ligger 2 mil rakt in i skogen från Kälarne.

 


Så fullständigt jätterolig som det var. Jag dansade och dansade och träffade så mycket trevliga människor. Trodde att Stromboli var sommaren roligaste dans men vete sjutton om inte det här var ännu roligare. Tänk att dans kan ge en sådan kvarvarande känsla av fullständig lycka. Det var bara 4 grader varmt när vi åkte hem och snålblåst. Förmodar att många som var där blev förkylda i kylan. men som sagt. Fullständig lycka i alla fall.


Fast natten blev sen klev jag upp rätt tidigt för igår hade en av mina bloggkompisar "Öppen trädgård". Hon är fotograf och gör de mest underbara bilder och har den mest fantastiska trädgård man kan tänka sig. Alltså inte bara fantastisk utan mer än så.

DansBritt och jag drog iväg till Fanbyn där hon bor och jag förslår att ni går in på min länk "Den hemliga trädgården" och tittar på hennes bilder för mina kan inte göra upplevelsen värdig. Alla små detaljer som glaskulor, gamla stockar och vattenlekar av olika sorter gör trädgården helt unik.

 

Här står Britt vid den fina grinden och det var som att komma in i sagans värld när man klev in genom grindarna och fick se allt det fina. Kallt regnigt var det men man börjar ju bli van nu och har gett upp hoppet om sommarväder.


Ja, ni ser. 3 dagar fullproppade med roliga händelser och upplevelser. Vad mer kan man begära. Det fortsätter i samma spår några dagar till men det kommer jag till sedan.

Vill bara meddela att jag har en jättefinne på näsan. Den känns som om jag har en stor kålrot i ansiktet och om man nu ska vara positiv och det ska man ju så var det tur att den inte dök upp förrän igår.


Dagens ord: Bättre en finne på näsan än 10 i rumpan. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards