Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

SEMESTERN SLUT FÖR MÅNGA

Av Anita - 31 juli 2012 18:06

Nu stoppar jag undan Sonens speciella mugg, den med solrosen på. Han har åkt och broder B med familj också. Kinabror har åkt med broder O till Dalarna på backtävling och helt plötsligt blev det tomt och tyst.

 

In i det sista lekte pojkarna med sina olika maskiner. Det var rätt soligt på lördag och vi lyckades faktiskt vara nere vid sjön och grilla korv och gå omkring i vattnet och fiska lite.

 

Lille Liam och jag plockade sten från bottnen och vattnet hade nått till 17 grader inne vid land så det gick att vara i vattnet.


Tidigt på söndag morgon åkte alla och just den dagen blev det helt plötsligt sommar. Varmt som det inte varit på hela sommaren. Jag cyklade ner till byn och hälsade på DataFia och vattnade på graven. Sedan åkte jag hem och lade mig på sidentäcket nere vid bryggan. Det finns stunder då jag satt i skuggan faktiskt. Dessutom badade jag för första gången. Doppat mig har jag gjort förut men då gick det att simma lite grann. Jag som brukar bada varje dag hela sommaren. Vilken konstig sommar.


Nu blev det väldigt tyst. Eftersom grannen är på lasarett så kommer inte ens hemtjänstens bilar. Igår regnade det hela natten och en bit in på dagen.


Två av mina gamla klasskamrater kom och när man har roligt så går tiden ganska fort så rätt vad det var så hade hela dagen gått. Jag stökade lite i mitt nya skåp och satt in porslin och det blev så bra så bra.

 

Åkte på jobbet idag ett tag och när jag kom hem kom ÅSKVÄDRET. Dunder, smällar och dån, ösregn och mörker. Drog ut alla kablar och bara inväntade att det skulle gå över.


Efter ett tag kom gamla Anders och gjorde mig sällskap till eftermiddagskaffet och sedan kröp katten Oskar och jag upp i soffan och drog på oss en filt och somnade en stund och sov jättegott.


Nu har kinabror kommit hem och ser på idrott. Vi får se vad som händer den här veckan.


Vi har väl en del planerat men du vet hur det är. Här i paradiset Fisksjön så händer alltid något annat än vad man tänkt.

En sak är då klar. Det blir ingen gräsklippning de närmaste dagarna för marken dryper av fukt. Jordgubbarna är inte mogna och det går långsamt med mognaden av bär över huvud taget för det behövs sol och åter sol.


Nu har den här månaden gått och augusti närmar sig. Det är på sätt och vis en skön månad det också även om det mörknar. Några danskvällar är kvar som tur är. Än är det inte förbi.


Dagens ord: Varför får en man inte en medelålderskris? Han är fast i tonåren

 
 
Ingrid

Ingrid

31 juli 2012 22:14

Visst har det varit en rätt underlig sommar, men ännu ska det väl vara några fina veckor kvar. Nu på söndag börjar Medeltidsveckan och när den är slut brukar lugnet lägra sig. De stora turistskarorna minskar och vi får lite mera utrymme både i butikerna, restaurangerna och på stränderna.

Jag har faktiskt inte badat någon gång ännu i år, men det gjorde jag inte förra sommaren.

Det var ett bra dagens ord!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Kristina

Kristina

1 augusti 2012 09:13

Vilket underbart skåp, jag bara känner vilka goda energier det har.
Det är härligt när man kan glädjas av ett gammalt skåp. Jag har med gamla skåp som jag köpt på loppis som glädjer mig mycket.
Skönt att du kunde bada. Vi har inget bra väder här det är kallt regnigt och blåsigt och kallt i vattnet.
Tur att jag tycker om att safta, sylta och samla örter annars skulle jag ha det tråkigt.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Selma

Selma

1 augusti 2012 11:43

Inte skulle det skada med lite mer sol och värme men å andra sidan får jag bara ont i skallen av värme och soleksem av sol så...

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Lena

Lena

1 augusti 2012 19:44

Ja en konstig sommar! Har iallafall hittat mer hjortron än vanligt. Kokar sylt och äter. Mer sol!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Janne

Janne

2 augusti 2012 11:24

Hej! Nu har jag väckt liv i min gamla blogg och adressen är Http://radiogubben.blogspot.com. Här är det strålande fint väder och nu ska jag snart ta en promenad. Ha en fin dag !

http://radiogubben.blogspot.se

 
Skatan

Skatan

7 augusti 2012 21:29

Det känns alltid vemodigt när sommaren går mot sitt slut ... när alla har åkt hem till sitt och det blivit tyst i stugan igen ...

Men ännu dansar du väl på onsdagarna ... så än är det inte slut på det roliga :-)

Kram!

http://skatanstankar.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards