Alla inlägg den 1 september 2012

Av Anita - 1 september 2012 09:01

 

Envis är jag när jag sätter tjursidan till. När minnet av farmors gamla fina korgar av det rosa gräset kom i skallen på mig så var jag tvungen att försöka så nu har jag suttit på altanen och knåpat och småsvurit i flera dagar.

Kastat från mig korgen och slutat men efter ett tag har jag börjat om igen.


Inte gick det fort och inte blev det snyggt heller men det var i alla fall första försöket och nu har jag kommit på hur man gör i alla fall.

DansBritt ska sitta på älgpass och hon har ju tid att sitta och pyssla så hon ska också försöka. Det är väl attan om vi inte ska lära oss det om vi får hålla på.


 

Så idag är vi då inne i september. Jag dricker mitt kaffe och tittar ut genom rutan. Det ser ut att bli fint väder idag.

Jag hämtar posten och skatorna står och väntar utanför på att dom ska få var sin brödbit att börja dagen med.

Dom har blivit riktigt tama nu när katten Oskar är borta.


Egentligen ogillar jag inte hösten så länge löven är kvar och inte snålblåsten viner.

För mig är det viktigt att jag kan vara ute hela dagarna. Kanske precis därför jag tyckt så illa om vintern och kylan och att sitta mer  halva mitt liv fast inne på ett kontor med den eviga längtan ut.


 

Igår kväll var det ett födelsedagskalas till som gällde. Det var DataFias dotter som fyllde 17 år. Tänk er 17 år. Det har man nästan glömt hur det var. Minns mest att det var då jag åkte till Italien första gången och alltid längtat dit efter det.


Om inte om fanns skulle jag flyga dit nu snart och bada i det varma vattnet, äta den goda maten och njuta av dofterna och kika på dom snygga killarna. Suck, när man var 17 fick man ju ta i dom också och få beundrande blickar. Det är skit att bli så gammal att alla snygga killar kunde vara ens barnbarn och de flesta män i ens ålder är lika ankomna, småfeta och grå som man är själv. Det enda som finns kvar är en bunt kärleksbrev med ett rosa snöre om.


Skulle det råka vara några unga flickor som läser det här så ta ett gott råd. Älska och roa er så länge ni kan. Rätt vad det är så har livet bara studsat iväg och man sitter här med sin gamla kropp och ångrar att man inte har härjat mer och tagit för sig av det som man kunde.


Nåväl. apropå ingenting så går DataFia på kurs och när vi tittade i hennes bok kom det upp så många frågor som var svåra.

Tex Vad är lycka för dig?

Tänker så hjärnan går varm. Frihet är lycka för mig. Det är jag rätt säker på. Viktigt.

Naturen och djuren och härliga ungar är lycka för mig.

Italien är lycka för mig och naturligtvis mina vänner.

Dans är absolut lycka för mig. Att dansa i sommarnatten med en duktig danskavaljer och härlig dansmusik. Det är verkligen lycka.

Att ha sonen hemma och höra honom spela gitarr på förstukvisten är lycka.

Att ha fest tillsammans med mina vänner och släktingar och bara hitta på tok är lycka.

Att vandra i skogen och hitta bär och svamp är lycka för mig.


Ja tänker man till så finns det så mycket att glädjas åt.

Tänk efter du också.

Jag ska koka lite mer kaffe för DataFia ringde just och vill komma och dricka morgonkaffe med mig.


Dagens ord: Även september kan ha sina fina sidor.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards