Alla inlägg den 15 september 2012

Av Anita - 15 september 2012 14:31

 

Nu har det gått några dagar igen. Torsdag kom min jobbarkompis lite tidigare och vi åt middag och gick en promenad på min nya stig. Hunden Jansson rullade sig i gammal fisk och det var meningen att han skulle vara vår meditationshund nu när katten Oskar inte finns längre.


Dom andra tjejerna kom lite senare och hunden försökte sällskapa så gott han kunde men som sagt. Den hunden luktade inte mumma. Han brukar ju lukta fis men nu var det värre.


Nu när vi satt där vi tjejer så kom vi att prata om att det finns barn som är klokare än vuxna bla mitt brorsbarnbarn Lille Gullige Liam.


En av mina  vänner skulle försöka krypa in i indianhyddan  med honom men fastnade i öppningen. Efter många funderingar över detta så har hannu myntat en hel gullig och sant ordspråk.

Var inte lessen om du inte kan krypa in genom hålet. Du kan få ett bra liv ändå!


  Som ni vet så gillar jag inte blåst och storm och det är det nästan varje dag och så har det varit sista dagarna också.


Ibland kommer det till en saker som man kanske ska bära vidare till andra människor som också kan behöva höra det.

Lyssna till det här

Kalla,kalla vindar drar iväg och ibland måste man bara åka med som det torra löven om hösten.

För att nytt friskt ska kunna komma måste det gamla bort så låt det gamla flyga och låt ditt sinne vila precis som blommorna sover i mullen för att åter blomstra när tiden är inne.

Så...ha du tålamod och tillförsikt. Ibland sker saker som verkar illa men som kommer att förändra livet till det bättre.

Så...se på de virvlande löven och tänk på att för att nytt och frisk liv ska komma måste det vissna blåsa bort som löven om hösten.

Hata inte vinden. Den är moder jords städtant.


Så var det med de kloka orden.

Fredagen blev det inte mycket gjort. Jag är fortfarande förkyld och har ingen ork men jag gjorde några äppelpajer och sedan kom min jobbarkompis och vi tog en promenad.

Senare på kvällen kom DataFia med man och fikade en stund så än är det inte helt ensamt i Fisksjön.


 

Jag fick ett vykort igår som gjorde mig glad. Det var Kinabrors lilla kinaväninna som varit på cykelsemester till Tibet och vykortet var skickat i början av augusti men kom fram till slut. Kul. Det var så fint så det ska jag spara.


Idag har jag tagit på mig varma kläder och oljat färdig bryggan nere vid sjön. Det blir en sak om sänder. Jag har fraktat upp lite ved från sjön också. Den som drogs hem i måndags. Jag hatar ved. Nu ska den ju klyvas också. Det blir liksom ingen ände.


Fått reda på att grannen ska hem till veckan trots att han inte knappt kan gå med rullator utan sitter i rullstol.

Han vill inte själv hem och jag fattar inte hur det ska fungera.

  Måste ju bli dyrt att ha honom hemma för hemtjänsten måste ju fara här titt som tätt. Vilken konstig värld vi lever i. Han hade det ju så bra på sjukhemmet och trivdes ju så bra. Ren och fin och prydlig var han ju. Man kände knappt igen honom.


Näväl, idag har det varit lite struligt på sitt vis.

Först kom DataFia och åt lunch med mig och vi tog en promenad och då såg vi tre älgar. Jägarna delar kött idag så älgarna kunde ta det med ro.


Sedan kom en jägare som tappat sin hund och så kom broder O med älgkött till mig.


Så kom grannen som skulle sticka vägen med traktorn och mitt upp i alltihopa höll jag på att koka äppelmarmelad och lägga in gurka.



Nu är det köttpaketering som gäller och sedan ska jag steka mig en bit älg och oj vad det ska bli gott. Vi får se vem som kommer för att dela min middag idag. Känner på mig att någon dyker upp.


Dagens ord: Även om du är för stor för att krypa in i små hål kan du få ett bra liv.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards