Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

KANSKE ÄNDÅ?

Av Anita - 25 mars 2013 09:57

 

När man tittar ut en morgon och det droppar från taket och man hör att talgoxarna börjat kvittra rent vilt så börjar man tänka att det nog börjar bli vår i alla fall.


Såg en buske nere på Kälarne förra veckan som var full med videkissar och på jobbet hade myrorna börjat komma in i köket. Det ...är vårtecken också.


I lördags satt Datafia och jag nere i hennes lilla gulliga hus och eldade i köksspisen och tillverkade små hönor och tuppar som hon ska ge till skolbarnen där hon är just nu. Inuti ska det vara en plastkopp med godis.

 

Tänk så roligt det är att pyssla och så sällan man gör det. Det är roligare än man tror och vi höll på ett bra tag med det.


Eftersom jag nu kan gå utan krycka och det finns bara fläckar på vägen så gick vi en promenade med hunden Bibi också och solen värmde på ryggen.


Igår var det härligt.

Vi plockade ris och satt på altanen och fikade och gjorde en ny kvast.  

Det är ju snart dags att flyga till blåkulla och då gäller det att se över alla grejor så allt är ok. Jag kommer inte att flyga iår på¨grund av knäskadan men DataFia ger sig iväg på torsdag.


Så skönt det är att sitta i solen. Vi tog sparken och for bort till Kinabrors hus och fixade lite där. Ute på sjön for snöskotrarna fram och tillbaka. Jag har ju en skoterled rakt över sjön och där var det trafikerat en sådan här fin dag. Det satt folk ute lite varstans och pimplade och njöt av vårvintern.


Frampå eftermiddagen vågade jag mig för första gången gå ner till strandstugan och bastun.

Det är ju så att det ena ger det andra och eftersom jag haltar som en halta lotta så har jag nu fått ont i ryggen då knät börjar bli bättre men jag förmodar att det är sånt man får ta.


Jag tog mig i alla fall ner till sjön, satt på blå pallen utanför bastun och tittade på himlen som var så blå, på molnen som faktiskt såg ut som sommarmoln.


Dagens ord: Vänd ansiktet mot solen, så faller skuggorna bakom dig.

 
 
Margit

Margit

25 mars 2013 10:46

Så trevlig läsning..OCH så fina bilder!!! Underbara påsktuppar, kycklingar ni gjort!!! Vilken energi ni har!!!
Solen skiner..och det är så vackert ute, även idag!!
Vi ska snart åka till Västerås..en IKEARUNDA...
Ha dte så gott!!! Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

margaretawarenius.blogspot.com

25 mars 2013 15:32

och nu går det bara framåt! härligt härligt - farligt farligt!

margareta

 
Janne

Janne

25 mars 2013 16:38

Min fostermor pysslade mycket när hon levde. Hon gjorde dockor och smådjur av träkulor och olika tygbitar. Det är kul att pyssla. Ha det bra !

http://yngaregubben.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

25 mars 2013 16:42

Visst finns det ett visst hopp om att den här långa sega vintern ska få ett slut! Vi hade -11 i morse igen, men på dagen värmer solen gott och snön smälter och det rinner och plaskar överallt.

Nu får vi hoppas att dina motgångar tar slut och att du får lite medvind ett tag.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Soldansare

Soldansare

25 mars 2013 19:16

Du ser, det kommer bättre tider, tro mig, tro mig!
Jag har varit ute och inspekterat kvasten men den såg så "risig" ut att jag kommer nog inte så långt den här påsken, tyvärr.
Kram!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

25 mars 2013 20:45

Hej härliga vännen. Jag älskar din blogg och det du skriver ska du veta. Intressant och så härligt naturnära.
Fina påskfigurer och så skönt att vårvärmen är på väg!
Pssssss får jag gjöra lite reklam hos mig för din blogg som jag tycker är värd att läsas.
Kram vännen!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Skatan

Skatan

26 mars 2013 08:02

Vad påhittiga ni är hela tiden och vad fina påskkycklingar och tuppar. Jag har slagit in paket till barnen i Boränge, dit vi ska i påsk och igår ringde Alice och sa : Farmor du måååste komma snart .... jag kan inte vänta längre på att få måla ägg. Pappa säger att jag måste vänta tills du kommer :-) ... och här skiner solen och himlen är blå. Det finns hopp om livet. Massor av kramar!

PS Det är klart du ska hänga med till Blåkulla. Vi hjälps åt vetja ... :-)

http://skatanstankar.com

 
Kristina

Kristina

26 mars 2013 11:41

Visst är det roligt att pyssla! Så fina kycklingar och tuppar ni gjort.
Jag känner med dig och ditt knä. För tre år sedan ramlade jag flera gånger och varje gång slog jag i knät.Det tog mig två år innan jag kunde gå på långpromenad. Jag har fortfarande probloem. Men jag hittade andra saker att göra som tur var. jag fick ett bra skydd som jag använde som underlättade.
Hoppas att allt ordnar upp sig, men jag känner med dig!
Go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

26 mars 2013 15:46

Åh så härligt! Påskpyssel och ny kvast :)
Skönt att du är bättre i ditt knä!
Ha det gott!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

 
Lena

Lena

26 mars 2013 20:51

Fina hönor och glada tuppar! Att pyssla tillsammans blir dubbelt roligt.
Kvasten var också fin och får nog upp bra fart. På torsdag ska jag klä ut mig till påskkärring på skolan. Kul att få vara barn ibland. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

26 mars 2013 21:32

Vad underbart det är att läsa att det droppar från taket, och talgoxen sjunger!
Önskar dig en riktig fin påsk!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ann

Ann

27 mars 2013 07:05

Hej Svejs!!! Jag satt på en av skotrarna som Du förmodligen såg i söndags!!! Det var ju en kanondag!!! Jag är så glad över skotern! Det har gjort våra fisketripper så mycket enklare!!! Vi ses förstås nåt under påsken! Det blir nog fullt upp! Så kul att Juno, Paulin o Anders kommer hem, men vad värre är, lilla mamma är inte som hon varit och skapar oro, många timmar per dygn nu!!! Kram!

http://dansann.blogg.se

 
Annika

Annika

27 mars 2013 07:17

Jag hoppas verkligen att solen visar sig hela påsken. Längtar så tills man kan sitta och bara njuta som du gör på bilden. Ha nu en fin helg.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ann

Ann

27 mars 2013 08:38

Hej Anita! Vet Du! Vi har skotern med oss på Lillsjön! Så om du ringer på min mobil, så kan nån av oss hämta Dej och skjutsa ut dej, om det blir svårt för Dej att gå på isen! Kram Ann

http://dansann.blogg.se

 
envingad

envingad

27 mars 2013 13:09

Hejsan
En fågel visade vägen hit och det blev jag glad för.
Vilken urmysig blogg.. hit kommer jag fler gånger för nu e du sparad ;)
Här har jag inte pysslat något inför påsken men det blir nog påsk ändå.
Ha en fin helg

http://envingad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards