Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Anita - 28 mars 2013 10:41

 

Det är något med ljuset som har förändrats.

Det är något med fågelsången och pärlugglans kvällsrop i granskogen.

Det är något med den blå skymningen.

Det känns som det lever och gror och växer och bultar under allt det vita.


Tre nätter med klart månsken som håller mig vaken och tänder en oror som jag inte riktigt kan identifiera.


Påsken är en skön helg. Inte en massa traditioner man måste följa, bara vara ute och äta ungefär vad man vill


I förrgår kom Kinbrors son med familj och det var trevligt att träffa dom igen.


Som genom ett under så smälte solen fram strandkanten nere vid sjön och för första gången iår kunde man sätta foten på en barfläck. Man kunde riktigt känna moder jords varma tag om foten. Kung Bore dra åt skogen med dig.

 

Tack vare sparken kan jag röra mig ganska bra nu trots dåligt knä men det blir bättre och bättre dag för dag. Hörde ni vad jag sa? Det är nästan så det blev lite positivt. Aj aj aj.


 

Häxan har fått komma fram ur skrubben och står i hallen och blinkar med ögonen och tokskrattar åt alla som kommer in.


Igår kväll var DataFia och I-M iväg till en fullmånemeditation. Vi satt där med en hop andra kvinnor och tog oss en stund i lungn och ro.

Månen följde vår färd både dit och hem och kastade magiska vita ljus över oss.


Jag är så pass bra att jag nog kan gå på pimpeltävlingen imorgon trots allt.


Vädret är ju toppen.

Ätit frukost borta i Kinabrors hus och nu väntar vi på att Kinabror, broder B med familj ska komma. Framför allt väntar jag på att gulliga påskharen som jag längtat efter länge ska dyka upp.

 

 Med två småpojkar kan påsken inte bli annat än toppen. Barn och hundar och katter får mig att leva upp och bara så där bli barn själv även om jag nu inte kan göra så mycket med min halta kropp.

 

Påskharen har säkert gömt undan ägg lite varstans som vi kan leta efter. Det tror jag nog och ikväll ska vi gå ut och när påskkärringarna drar mot Blåkulla. Kanske jag till och med tar och följer med. Man vet aldrig.


 

Nu tar jag min trolltrumma och sätter mig en stund på altanen och trummar in påsken så att allt blir så magiskt som påsken ska vara.


Dagens ord: Unna dig allt gott som finns. Det dåliga kommer av sig själv. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards