Alla inlägg den 16 april 2013

Av Anita - 16 april 2013 15:19

Nu knoppas små blommor

i skog och dal.

nu spritta små bäckar i tusental.

Nu klingar så ljuvligt

i skogar och snår

en hälsning till alla

om kärlek och vår.

Så skrev någon diktare som heter A T Gellerstedt som jag inte har den blekaste aning om vem det är men som var lite söt ändå. Porlar och kvittrar. Precis så är det äntligen. 
 

Igår natt och igår morse vräkte regnet ner.

Jag kastade in vinterjackan och vinterstövlarna i trappskrubben och smällde igen dörr en till trappskrubben eller trappkontoret som man sa förr i tiden.

Vinter bort bort bort bort bort!!!!!!!!!

Fram med gummistövlar och gula sommarjackan.


Trots att jag ska vara rädd om mitt slackiga knä kan jag inte låta bli att klafsa omkring i skogen. rensa diken och bäckar och känna surlukten av lera på vägen. Titta på myrorna som jäktar runt i stacken.

 

Vet ni att uppe på gubbflon kom en nässelfjäril och satt sig på min axel, gula jacka såg väl ut som en tussilago kanske. Stackars liten, hur ska hon klara kylan.


 

Nu har jag plockat fram lite möbler till altanen så jag kan sitta ute och fika och äta. Slut på att vara inomhus. Hurra.

Gamle A kom en sväng och fikade nyss men nu börjar det mulna mer och mer. Kanske mer regn ska skölja bort snön men det är bara bra.


Söndagen var det vägmöte här hos mig och trots att vi inte var så många så tog det några timmar och vi hade väldigt trevligt. Resten av dagen pratade jag i telefon med lite olika människor och det var mest trevliga nyheter jag fick höra och det känns ju kul. Det har mest varit dystra saker nu ett tag så lite omväxling ger glädje.


Nu är ju inte livet bara en fest om ni trodde det.

Grannen tjatar om potatissättning och blomplantering fast inte ens snön är borta ännu.

Jag funderar över mina pensioner.

Man känner sig som en obegåvad idiot ibland. När jag sökte pension för ett par år sedan fick jag besked att jag skulle få min SPV pension när jag fyllde 65 och det gör jag nästa månad men jag har inte hört något och inte fått någon ansökningsblankett eller någonting.


När jag läser hemsidan hittar jag inget svar där och ingen mail att skriva och fråga heller. Kanske är det så mycket info där så jag missar det jag undrar över. En enkel fråga. Måste jag söka eller kommer det automatiskt?

Tänk att allt ska vara så krångligt nu för tiden.


Imorgon ska jag få lämna in bilen igen och jag hoppas att meken äntligen får till den. Under tiden ska jag vara hos DansBritt. Tror att jag blir galen om jag inte kan fara som jag vill igen. Om man bor så här långt inne i skogen måste man bara ha bil.


 

Vad mer.

Jo, min fuxia har fått knoppar redan och bouganvillan blommar för fullt igen. Mina pelargonskott tar sig fint och jag har satt frön från svartöga och blomman för dagen.


Dagens ord: Det torraste frö blir en vacker blomma om den bara får jord, vatten, ljus och kärlek.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards