Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

NU ÄR DET GOTT ATT LEVA

Av Anita - 30 maj 2013 17:31

  

Att skrika vårskriket blev en början på något bra fast det nästan var försommar innan vi kom till handling.


Efter ett halvår med sjukdom. penningproblem, trasiga grejor och framför allt utan bil så befann jag mig på botten av dybrunnen bildligt talat och hade nästan gett upp hoppet på ett bättre liv.


Så skulle man dessutom fylla folkpension och gumhullet skulle ramla längre och längre ner men......så hände det något. Visserligen vet jag inte om det påverkat gumhullet men åtminstone allt annat.


Solen flödar och det är varmt och gott, mer än vad det var på hela sommaren ifjol.


Efter att jag bakat tårta satt jag mig på hamocken och läste lite.

Då kom det en fågel. Inte min älskade svala Iris utan en stor maffig fiskmås. Tyst och försiktigt landande han på bordet framför mig och lade huvudet på sned och tittade på mig. Jag pratade med honom och så for han upp på grannens tak och satt där. Jag lade ut lite bröd på marken för jag tänkte att han kanske var hungrig men det brydde han sig inte om. Landade på gården och vandrade fram och tillbaka som en riktig pastor och var hur nära mig som helst. Jag tror rent av att han log. Sedan flög han iväg och har varit borta sedan dess. Märkligt. En väldigt speciell födelsedagshälsning kan jag tycka.


Posten kom med grattiskort och pengar och en fin teckning av ett av syskonbarnen.

Telefonen ringde stup i ett med grattishälsningar och hela dagen kom det kära vänner med precenter och fina blommor. Jag är så otroligt glad för alla mina vänner och för den vänskap dom ger mig.


 

Så vet ni vad? Ett halvår har gått och jag har inte haft det lätt. Evig oro och inte har jag kommit någonstans utan bil.

Vilken lyckans dag det var igår när jag kunde hämta min fina nytvättade, besiktade bil. Jag for iväg till DansBritts jobb för jag måste dela lyckan med någon och hon gladdes med mig.


Nu har jag farit omkring some en tok, köpt blomplant. vattnat gravar, hämtat paket och hälsat på folk.


Allergin börjar ge med sig lite och inatt sov jag som en stock med fönstret öppet mot försommarnatten. Att somna och vakna till fågelsången är väl om något lycka och veta att utanför står min fina lilla bil och bara väntar på att vi kan åka iväg vart vi vill, om vi vill.

 

Jag fick ju min nya kamera idag som jag vunnit och det var inga dåliga grejor men hur man använder den var en annan sak. Det är med en skiva så jag lär mig väl så småningom.


Gamsvägerskan har varit hit idag och vi har legat nere vid sjön och solat lite och druckit kaffe och allmänt njutit av sommaren.


Jag har klippt gräs i flera dagar men jag har fått ta en liten bit om sänder och inte allt på en gång som jag brukar för det är så mycket pollen som virvlar upp och då blir jag alldeles matt.


Nu är det gott att leva i paradiset Fisksjön bland blommor, fåglar och en stålande sol.


Dagens ord: Inte ens en surskorv som jag kan hitta något att gnälla på en sån här ljuvlig dag.

 
 
Lilla Blå

Lilla Blå

30 maj 2013 20:04

Grattis, finingen! Låter som du haft en underbar dag och det förtjänar du verkligen. Hoppas fortsättningen blir minst lika smaskig. Stor kram

http://www.lillabla.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

30 maj 2013 21:43

Grattis till att äntligen har fått tillbaka bilen, att vädret äntligen är gott och grattis till nya kamera och GRATTIS, GRATTIS!!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Karin

Karin

30 maj 2013 22:16

Oj, vad jag har väntat på den rubriken! Jag gläds verkligen med dig!
Gratulerar, och hoppas att din dag har varit fin, den började bra enl bloggen.
Själv får jag vänta 1 månad på min dag, men den firar jag på obestämd ort i Gästrikland...
Härligt med vårskriket och ert glada skratt efteråt! Tack för att vi fick höra det!
Kram på dig!
Karin

http://pixelmojan.se

 
Anki

Anki

31 maj 2013 21:56

Stort och varmt grattis till dig Anita!
Grattis till både födelsedag och fin vinst... och till att bilen är fixad!
Är så glad för din dkull!
Önskar dig en fin helg!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

 
Margit

Margit

1 juni 2013 10:05

Underbart att läsa i din Blogg, Anita! CH hur "mörkret" vänts till "ljus"..och om Fiskmåsen ..som kom som en extra hälsning, just på din Födelsedag!!!Vi har ju under vintern våren läst om alla motigheter..och svårigheter..på många olika sätt..som du drabbats av...en längre tid. Och så har "bladet vänts"...och vi får hoppas på en MYCKET LÅNG TID..innan du möts av lite motgångar och dalar.
Tyvärr är ju livet sådant för oss alla, lite upp och ner...och du möttes av en LÅNG TID, av prövningar och motigheter av olika slag.
MU har vi sommar och sol, och vi får njuta vare dag av det vackra ute i naturen, blommor fåglar och olika sommarsaker..
Och nu har vi redan 1 juni, man hinner liksom inte riktigt med, dagarna och veckorna går SÅ fort...
Men vi får passa på då att "FÅNGA DAGEN!"
Kramar och önskar dej Anita allt gott!!!! :)

http://margitholm.blogg.se

 
Äppelblom

Äppelblom

1 juni 2013 22:28

Grattis på födelsedagen - vi är visst lika gamla du och jag, men min dag infaller den 18 juni.
Jag gläds med dig och att allt verkar ordna sig till sist.
Må så gott!

http://skogsvandring.blogspot.com

 
Skatan

Skatan

2 juni 2013 09:41

Oj då ... här jag jag missat dig. Så det kan bli. Ett STORT GRATTIS till dig min kära Skogsnuva ... till dina år, till att bilen är lagad, till att värmen har kommit ... Hurra Hurraa Hurraaa Hurraaaa !!!!

Kram

http://skatanstankar.com

 
zaq

zaq

3 juni 2013 17:37

Grattis!! Till vinsten vilken dyring ;-) och äntligen bilen! Nu fattas bara kattongen, när kommer den ;-)

http://zaq.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards