Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Anita - 6 juli 2013 10:08

 

Nu är det verkligen LÄTT ATT LEVA.

Jag är väl kanske som en gammal vallhund. Jag vill ha alla omkring mig och nu börjar det dra ihop sig till att ha hela flocken samlad.


Jag hämtade sonen vid flyget igår kväll.

Brorsdottern J och lille gullige Liam kom och till och med katten var med. 

När jag hämtat sonen vid flyget och kom hem var det strömavbrott och hela gänget satt nere hos AMV i stugan. Dom har ju ingen ström och märker ingen skillnad. Där var det som ett riktigt läger. Husbil, husvagn och en massa bilar. Köket var knökfullt med folk men inte värre än att jag kunde knö mig ner och få en kopp kaffe.


Min brorsdotter hade med sig mat och fika så inte ens det behövde jag bry mig om igår. Loppiskunder var det inte många men jag kom underfund med att gamla konserveringsburkar i glas var väldigt populära.

 

Sonen kastade sig på sin fyrhjuling när han kom hem. Han hann inte ens dricka en kopp kaffe innan han skulle ut och prova sitt nya åkdon.


Inatt kom broder B med familj men jag har inte träffat dom ännu för dom sover nog.

Kinabror och AMV och gänget har farit på auktion och sonen han är ute och kör fyrhjuling så just nu är det bara jag och katten som finns i huset.


Det blåser kallt ute men solen skiner så det blir nog bättre framöver dagen. Jag ska ta och öppna loppisen och sedan ska jag få min brorsdotter att klippa lite av mitt hår som börjar täcka för ögonen nu och det känns inte vidare praktiskt.

 

Har ni tänkt på stenar. Det har jag. Dom står verkligen för tryggheten. Dom stått på samma plats i oändliga år. Dom är varma långt efter att solen slutat lysa. Om allt runt omkring rasar så finns stenarna där, orubbliga och trygga. Tänk på det. Om man känner sig stressad och slut. Sätt dig på din älsklingssten och känn hur modet och tryggheten kommer tillbaka till dig.


Dagens ord: När alla nära och kära finns runt en är livet lätt att leva.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards