Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Anita - 10 juli 2013 09:14

Ena dagen är det ljummet och härligt och man kan bada och sitta i solen. Så blir det västanvindar och iskallt så man måste ha jacka och tröja på sig.


Det har varit en del sista dagarna och jag orkar nästan inte berätta men jag kan säga som så. Sonen kör fyrhjuling och skiner som en sol.

 

Lille gullige Liam han badar och så har han fått en ny cykel som är det absolut finaste man sett. Här har han badkappan på sig efter bad i sjön men visst kan man cykla med den på.

 

Loppis är något underligt ska ni tro.

Roligt och mycket trevligt folk och dom handlar de mest mystiska saker.

 

Gamla konserveringsburkar används till spagetti och gryner nu när det finns öppna hyllor och jag som tänkte slänga allihopa. Tur att jag inte gjorde det.

 

Grytlappar köper man förmodar jag av ren nostalgi för dom går bara att använda till prydnad.

 

Märkligast av allt. Utlänningar köper gamla blomkrukor som är gjorda av glasspinnar, jo jo men.

Det som inte går att sälja är kaffekoppar. trägrejor och näversaker. Det jag tycker är fint blir kvar och det som är fult vill folk ha. Så märligt.


I förrgår kom en kille från ett annat land och köpte en blockflöjt och satt sig och spelade på den så otroligt vackert. Annars har man ju sammankopplat blockflöjt med skolan och det första instrument man spelade men det här var något helt annat.


Ja vad mer. 

Svalorna har sin andra kull och känner sig lite störd av alla människor som springer nere i uthusen.

 

Igår kväll var vi på 90-årskalas till StockholmsKarin. Vi fick god thailänds mat men tyvärr blev jag dålig och gick hem. Huvudvärk och sedan var det bara att kräkas mitt på golvet. Kände mig jättedålig men sonen kom in och tog hand om mig som tur var. Känner mig lite bättre idag men utanför blåser västanvinden och det är jättekallt.


Tror jag kryper ner i soffan och sätter på tvn en stund och försöker få i mig lite joughurt.


Dagens ord: Livet är lite som en berg och dalbana. Än är det upp och än är det ner. Idag känns det som ner. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards