Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Anita - 30 juli 2013 07:52

 

Vatten, vatten bara vanligt vatten. Just nu så handlar det mesta om vatten. I förrgår badade jag tre gånger och AMV och jag simmade ganska långt varje gång. Barnen badade hela dagen.

 

I vattnet hittar man fina träbitar som man kan måla och göra fiskar av och vackra stenar att samla på.

Utanför min brygga finns det  massor av musslor och småfisken simmar runt. Småkillarna försöker fånga dom med håv men det är inte så lätt.


 

Dom större pojkarna fiskar med nät och kastspö och drar ut med motorbåten för att få fisk.

 

Oj vilka stora abborrar dom drar upp. En och annan stor mört fastnar på näten.

 

Så frampå kvällen  har Kinabror fileeat och stekt ett berg med abborrar och vi sitter i hans trädgård och ser ut över sjön och mumsar på en härlig måltid.

 

Vatten kom det ovanifrån också. Igår morse forsade regnet ner när jag for en sväng på jobbet. Frampå förmiddagen försvann det och det blev varmt varmt varmt, sådan där "soarvärme" som man sa förut. Den där tunga fuktiga värmen som gör allt lite daggigt och fuktigt.

 

Vad mera. Jo cykelturer ner till byn, massor med loppisfolk och jag behöver ett helt inlägg för att berätta om dom. Det är ett äventyr i sig.


Solen värmer oss alla från stor till liten, är man bara två månader är det kanske lite för varmt då och då men annars tror jag vi njuter lika mycket hela gänget.

 

Dagens ord: En sak har vi alla gemensamt, vi har benen fulla med märken efter broms, knott och mygg.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards