Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

VEM SA ATT PENSIONÄRER INTE HAR NÅGOT ATT GÖRA?

Av Anita - 9 augusti 2013 22:03

 

Då ska jag berätta om en helt vanlig dag i en pensionärskärrings vardag.


1. Klev upp och kokade kaffe och satt på kastrullen med hallonslylt så den fick bubbla och koka medan jag skrev ner en blogg.

2. Grannen ringde och hade fel på diskmaskinen. Gick in och fixade den.

3. For bort till Kinabror som inte hade klivit upp ännu och fick med mig honom till hallonstället. Där träffade vi broder O:s sambo och hon bjöd på¨kaffe och gott fikabröd och inget smakar så bra som kaffe utomhus.


4. Åkte hem och det blev en solig dag trots allt. Hämtade posten och vattnade grannens blommor.

5. Fått en låda loppisgrejor som jag tittade på och plockade upp.


6. Gick ner till sjön och tog ett långt nakenbad. Det var 23 grader i vattnet och jag simmade långt ut på sjön och simmade in vid badstranden.

7. Det luktade gott av den nytjärade bastun. Jag plockade undan lite grejor där nere vid stranden och fick för mig att jag skulle slå lite vass med lien.


Så går jag där då spritt språngande naken och slår vass då det kommer folk ner till badstranden och en av ungarna pekar på mig och säger: Mamma mamma en naken tant som jagar fiskar med kniv.  Tror ni jag kom upp fort? Fick på mig kläderna och gick hem.

 

8.Såg att sockerärtorna hade börjat komma så jag tuggade i mig några ärtor och tog några jordgubbar och smakade på rödvinbären som egentligen skulle ha plockats nu men som jag inte hunnit med.

 

9. Tog in tvätten. 


10 Klippte gräs och blev biten av massor av bromsar så jag orkade inte ta mer än två gräsmattor.

11. Åt lite youghurt med massor av hallon på.

12. Bar ner burkarna med hallonsylt till källaren och paketerade en del färska hallon och satt in i frysen.

13. Lade mig en stund i hamocken och läste en bok.


14. Fick plötsligt för mig att jag skulle ta med mina färger ner till sjön och måla ansikten och djur på stenarna vid bryggan. Gjorde det.


15. Stekte våfflor och gjorde potatismos och korv. Kinabror och jag åt det och nykokt hallonsylt och grädde på våfflor det är minsann mums det.


15. Trött. Satt på en dvd med en rolig gubbe som heter Janne Krantz och som berättade fräckisar. Skrattade och somnade en liten stund tror jag.

Solen gick ner.

 

16 Vaknade till och såg på Sommar med Ernst. Sedan en film som var till klockan 12.

17. Lade mig och drömde om en orm som jagade mig.


Dagens ord: Balans ska det vara. Jobb och vila. Arbete och nöje och mycket mycket skratt.

 
 
Vem äger bilen

Vem äger bilen

10 augusti 2013 14:07

så himla fin blogg! :*

http://vemägerbilen.nu

 
Ingen bild

margaretawarenius.blogspot.com

10 augusti 2013 19:15

Tänk om man hade vetat innan man blev pancho - men man trodde ju att pancholivet skulle bli bra trist - ha ha , jag är så glad att jag är pensionär! mw

 
Annika

Annika

10 augusti 2013 20:54

Nämen hej du. Vilket härligt liv du har. Jag ler under hela tien då jag läser ditt inlägg. Nu ska jag läsa visare här. Ha en fortsatt fin helg. Hej.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Anki

Anki

11 augusti 2013 06:44

Oj! Att du bara orkar! Jag tycker jag har mycket att göra på dagarna, men såå flitig är jag inte :) Inte konstigt om du somnade i soffan en stund :)
Ha det gott!
kram

http://ankistankar.blogspot.se

 
TantGlad

TantGlad

11 augusti 2013 10:50

Hej vännen.
Du är såååå rolig. Småler för mig själv när jag läser ALLT du gjort en dag då du är en sk "pensionärskärring" hääärliga du.
Kloka ord på slutet och dom gillar jag skarpt.
Nu ska moi tantkärringen åkso gjöra min dag, fast den ser nog lite annorlunda ut än din hehehe
Kraaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Janne

Janne

11 augusti 2013 12:44

Ja jag är förtidspensionär och nog har jag att göra allt. Idag har jag fixat den nya bloggen och snart ska jag laga pannkaka åt Lilly och mig så här är det fullt opp. Ha det bra !

http://vidviken.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

12 augusti 2013 09:25

Så är det att vara pensionär!
Nog har vi fullt upp för det mesta, men även tid för vila och för att göra det vi verkligen vill. Det är inte så många måsten längre och det man absolut inte har lust till kan man strunta i.
Ha en fin måndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Soldansare

Soldansare

12 augusti 2013 18:08

Låter härligt! Jag skrattade högt åt den nakna tanten som jagade fisk med kniv. Du gjorde nog ett outplånligt intryck på det barnet.

http://soldansarenssida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards