Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Anita - 15 augusti 2013 08:28

 

Kom in kom in. Det regnar utanför. I två dagar och nätter har det kommit skur på skur och planerna som fanns gick om intet. Visserligen har jag plockat lite svartvinbär mellan skurarna men mestadels har jag ägnat mig åt att umgås.


Vad har hänt mer. Jo jag har skickat efter en fontän som drivs med solenergi. Tyvärr har jag inte fått den att fungera för det ska ju sol till men vi får väl se. Det skulle vara kul med en liten sprutande sak i min lilla groddamm.


Nej åter till ordningen. Vi börjar väl med i förrgår. Åkte ner på byn och fick en kopp kaffe hos DataFia. Sedan följde hon med mig hem för att kolla om jag fått något nytt på loppisen.


Sedan kom min gamla jobbarkompis med den underbart rara hunden Jansson och vi blev sittande på förstukvisten och prata hela eftermiddagen. Kinabror tittade förstås in en sväng också.


Frampå kvällen tittade jag i kylskåpet och det gapade ganska tomt så jag ringde Kinabror och vi åkte till Hammarstrand för att äta pizza. Ibland har man ingen lust att försöka få till mat av just ingenting så det var skönt med lite skräpmat.


Vi åkte till broder O för att få en kopp kaffe på maten. Han satt djupt nersjunken i fotöljen och såg på tv. Ute i köket kvittrade hans nya kycklingar och dom var av sällskapligt släkte och broder O som jag nu kallar för tuppOla tog upp en av kycklingarna och den gick omkring på hans mage och gosade.

Det är roligt att se hur han kelar med sina höns och kycklingar. Dom har det verkligen bra och är högt älskade av alla utom möjligen av hunden Vilma som är rädd för tuppen.


Igår skulle moster B och jag plocka vinbär var det tänkt. Vaknade till värsta skyfallet och det regnade och regnade. Kinabror kom hit en sväng. Jag pratade med sonen och i Skåne var det ännu värre än här. Jag pratade med DansBritt med faster och moster och en av meditationstjejerna.


Loppisen har gått dåligt nu några dagar och på fredag ska jag stänga för iår. Hade hoppats att jag skulle bli av med fler grejor men jag får väl packa ner så småningom.


Det kom en motorcykelkille på eftermiddagen och han blev kvar rätt länge och pratade. Jag kokade saft och frampå kvällen gick jag bort till Sundsvallsborna och drack kaffe.


 

Plockade in lite humlekottar. Humlen växer fint iår. Humlekottar kan man använda till mycket och är bra att ha framöver vintern.



Det gäller att samla på sig kraft och vitaminer inför den långa och hårda vintern. Det är lätt att gå omkring och stoppa i sig jordgubbar, hallon, vinbär och krusbär och en och annan sockerärt från hyddan. Allt finns ju i trädgården så det är bara att äta och det ska man minsann unna sig. Känner mig faktiskt i väldigt fin form just nu. Knät är ganska bra. Att simma ger kondition och av solen blir man solbränd och ser faktiskt bättre ut än när man är blekskit. Tänk vilken toppenbrutta man skulle bli om det vore sommar lite längre. 


Inatt vaknade jag av att det blåste och ven in genom myggfönstret. Till slut var jag tvungen att kliva upp och stänga igen fönstret. Tror att det var sommarens kallaste natt men idag skiner solen. Kanske får jag se min fontän spruta. Moster B kommer och vi ska plocka bär. Idag ska väl planerna gå som jag har tänkt hoppas jag.


Dagens ord: En kvinna ålder är betydelselös. De vackraste melodier spelas på gamla instrument. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards