Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Anita - 2 januari 2014 10:17

 

Då går vi in i det nya året tyvärr inte i den gröna porten som finns på bilden men i alla fall.

Det är viktigt att årets första dag blir riktigt riktigt bra för då kan man hoppas att det fortsätter så. Man ska vara rädd om människorna omkring sig men inte glömma att vara rädd om sig själv.


Rädd om mig var jag då igår. En morgon med fika tillsammans med sonen och hans kompis, till och med äggsmörgås och brasa i vedspisen. Så ringde grannen förstås och jag var in till honom och fixade hans diskmaskin som var igengeggad med ömse klet.


Tillbaka hem igen.

Ljus på borden, eld i braskaminen. Sonens kompis fick se att det var en ÅsaNisse film på tv och tro det eller ej. Jag som sett massor hade inte sett den här. Där satt vi och åt upp det sista av julgodiset och skrattade åt filmen och det var riktigt gott att leva.


men....det var inte regn, det var inte snö. det var inte så hemskt halt så jag tog mig en promenad bort till broder B. Där var det fika på full gång så jag blev där en stund och spelade dyngtunna med lille Liam.


Till middag gjorde vi tacos och det var faktiskt länge sedan jag åt det.


Framöver halv sju så kom DataFia och Tina och vi satt och såg en snyftfilm och åt ostbricka.

En fin och härlig dag över lag som lovar gott inför framtiden. Fortsätter det så här så blir det nog bra.

 

Nyårsaftonen tillbringade vi hos SnickarMagnus och Tina. Vi var en hel massa människor och en hoper med hundar. God mat och Tina hade en tävling där man skulle skynda sig att sjunga sånger när hon sa en bokstav. Tjejerna mot killarna. Tyvärr så förlorade vi tjejer den leken men priset bestod i att sjunga julsånger så det var väl detsamma.


Hoppas ni alla haft en fin nyårshelg. Imorgon åker sonen hem och det känns lite trist. Det har varit roligt att ha honom hemma. 


Dagens ord: Det är fint att vara snäll mot andra men glöm för allt i världen inte att vara snäll med dig själv.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards