Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Anita - 8 mars 2014 09:05

Jo men visst. Jag tillhör dom som har trasiga skog. Mina vinterstövlar har spruckit  och det är ett par månader vinter kvar. Nu skrev jag fel men rätt ändå. Skor ska det vara men min skog är trasig också och full med nerfallna träd och rotvältor, så både skog och skor är trasig just nu.


Vissa har garderoberna fulla med lyxskor som dom inte ens kan ha på fötterna. Dom bara tittar på dom.

Olika falla livets lotter minsann.


Men skit i det nu, det finns klister och silvertape.

I torsdags morse for Skatan söderöver. DansBritt och jag låg kvar i sängarna ganska länge och pratade och latade oss men så for hon också och det blev tomt och tyst.


Så ringde Datafia och ville att jag skulle komma och fika så jag for iväg mot byn. När jag skulle åka hem gick inte bilen.Storfiskar satte på batteriladdare och brorsan hämtade mig och vi for till honom för att äta pytt.


Medan vi satt där kom AMV och gubben och hälsade på så det blev rätt sent innan vi åkte för att se om bilen gick att starta. Det visade sig att det blivit korsslutning i batteriet.


Lessen blir jag för nu är det på fisens mosse med ekonomin. 5000 kr för bilrep redan innan, 700 kr för medicin och så nu batteri som väl kommer att kosta runt 1000 kr.


Om man nu ska säga något positivt så är det att Kinabror hade ett batteri till sin båtmotor som jag får låna tills vi ska till stan


Tänk så skönt det är att han finns i närheten. Trygghet är ordet.


 

Nu börjar fröpåsarna dyka upp i affärerna och locka med sina färggranna bilder. Jag ska odla massor med ringblommor för planen är att göra ringblomsalva till sommaren.


Annars går det dåligt med inomhusblommorna. Bara en av kaktusarna blommar och den här tiden brukar det vara massor med blommor. Inte ens orkideerna har börjat blomma. Jag vet inte vad det är för fel, kanske att det inte varit någon sol på evigheter.


Inatt har det stormat så man inte kunnat sova och nu faller snön utanför och träden vaggar i vinden så man bara väntar på att fler ska ramla ner.

I flera dagar har skogsmaskinerna brummat utanför dag och natt för att ta reda på det som föll i förra stormen.


Sitter här och gruvar mig för att gå ut och mata fåglarna men dom knackar på fönstret så det är väl bara att ta på sig och försöka ta sig ut.


Kvinnodag är det väl idag men för mig gör det knappast någon skillnad. För mig innebär det att vara kvinna att jag som så många andra kvinnor har mycket mindre pengar att röra oss med men skit samma.


Jag klarar mig dag för dag på något förunderligt vis. När man ser på lyxfällan där alla har mångfalts mer pengar att röra sig med och inte klarar sig ändå får man väl vara glad att man kan leva på så lite som jag har.


 

Tittar på den fina tavlan Skatan målat av mig där jag nästan växer ihop med jorden och blommorna och skogen. Om någon månad kan jag kanske ligga och lukta på skogsviolerna. Förhoppningsvis i alla fall.


Efter stormarna är skogen full med rotvältor. Dom är som farliga fällor som när som helst kan slå ihop.


Dagens ord får därör bli: Gå inte för nära rotvältorna för då vet man aldrig vad som kan ske.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards