Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Anita - 11 mars 2014 11:04

 

Blåsten råmar,skriker, kvider. I stormbyarna ruskas hela huset så man tror att taket ska blåsa av. Månens kalla ljus, skarpt och hårt kastar sig in genom fönstret och snurrar runt väggarna i sovrummet som en jäkla diskokula.


Min kropp är likadan, hostan ruskar min ömma kropp och det piper och viner i bröstet.

Blåsten och hostan har plågat mig hela helgen och verkar aldrig ge sig. Jag som trodde att jag började bli frisk och så tilltar det igen.


Lördagen var jag hos Kinabror och låg i hans nya soffa med en filt över mig. Vi såg på melodifestivalen och jag somnade till då och då. Jag brukar alltid gissa fel vem som ska vinna men för en gång skull gissade jag rätt.

och....utanför dånade vinden förstås.


Söndagen satt Kinabror och Dansbritt och såg på skidskytte Jag låg i soffan och hostade och läste. Jag kom på att hos mig saknas nog en gen som finns hos dom flesta. Idrotts och vinnargenen.

Båda två satt där och hoppade och hejade på någon svensk och för mig är det totalt det samma vem som vinner. Spelar inte den minsta roll vem som vinner och från vilket land.

Ingen koll har jag heller. Kalla. Stenmark och Björn Borg är dom enda jag känner till.


DansBritt, Kinabror och jag är ju vana utemänniskor och eldare. Vi for bort till Kinabrors hus för att göra den första utegrillningen för i år. Vi börjde göra en brasa för att grilla korv. Det blåste så hårt att elden blåste ut gång på gång så vi fick ge oss och gå in och steka korven i stekpannan. Jäkla blåst. 


Känner jag jag börjar få hål i en tand. Utgifter!

Tid för ögonundersökning. Utgifter!

Sotarn ska komma och göra besiktning av muren. 10 minuter och säkert närmare 1000 kr i Utgifter!

Köpte en 20 kg säck med fågelfrö men det är väl den sista för den här vintern och det går inte att sluta mata när man börjat. Utgifter!

I morse såg jag att ekorren gnagt hål på säcken som jag glömt framme på bron. Där satt dom och fullkomligt slukade i sig frön och fröna rann som en flod ut över golvet på farstukvisten.


Ingenting blir gjort inte något av allt jag planerat.

Nu får man gräva djupt för att hitta något positivt.


Här blommar minsann inga tussilago, inte ens en liten videkiss, i skogen ligger träden som plockepinn.

Ser ut som om det är blankis på sjön men hur ska man kunna vara på sjön i blåsten.


Nej nu mina vänner ska vi vara positiva för så har positivitetskonsulterna sagt. Det hade kunnat vara värre.


Dagens ord: Den värsta storm bedarrar till slut och kanske kommer en bra dag innan nästa storm brakar in. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards